• Burre

    Puttgarden we love!

    Hej!

    Vet att många precis som vi tänker handla spriten till festen från tyskland och vårt allas puttgarden boardershop!

    Då vore det ju kanon med denna tråd där vi kan tipsa om de som smakar bra där ifrån, givetvis också från vårat egna gladbolag också men de flesta som jag fattar de väljer nog att åka till tyskland

    Så Ni som har redan haft  bröllop eller redan varit där o handlat inför, vad ni handlade där ifrån?!  Vad smakade bra och vad skulle ni rekommendera?

    Jag är bla inne på Grand Sud Chardonney(vitt) vi köpte de en annan gång när vi var där och de var fantastiskt gott. Men vill också kunna erbjuda ett annat alternativ av vitt med, men man vill ju inte ta en chansning o köpa hem något så smakar det inte bra!!

    Så kom igen så tipsar vi på! :)

    Kram på er <3

  • Svar på tråden Puttgarden we love!
  • Pillan

    Jag har varit där ett par gånger och handlat, inte inför bröllopet ännu men för annat brukande. En del viner är samma som på systemet så ibland kan man testa här och köpa där. Dricker sällan vitt vin så jag är inte så mycket till hjälp är jag rädd. Finns ett gott och billigt rött vin som man kan köpa på båten över, kostar under 3 euro. Eagles creek zinfandel. Helt ofattbart, är jättegott. Finns med druva för vitt vin med tror jag men det har jag inte smakat. Ibland svårt att köpa större mängder på båten med, brukar bara finnas det som står framme...

  • BodyMindSoul

    Vi skall åka om två helger och håller på för fullt att pyssla ihop shoppinglistan, det vi strider med mest är väl mängden, har nu suttit och gissat vad folk dricker helst samt givit våra törstiga gäster en stjärna i gästlistan (haha) Tar gärna emot tips på rödvin om någon sitter på något sådant. :) Hade varit kul att se andras listor, lägger upp vår när jag får hostat igång excel. //Emma

  • Pillan

    Brukar köpa black granit, villa puccini och gallo zinfandel. 3 röda viner att att spana in för dig Emma! Kul grej det där med stjärnorna :)

  • Burre

    Ska bjuda på rött med så de blir att kolla på =) haha!

    Ja kul grej med stjärnorna, ska nog också sätta ut ett par så vi också får koll! :)

    Vi brukar också köpa Grand Sud Merlot (rött) ett gott vin som dessutom är på 1L och kostar 202kr för 6flaskor! :)

  • hjgs

    vi handlade där,


    mango/hallon cidern gick åt som smör även gin och tonic typ på burk.


    vi köpte två olika röda och ett vitt båda röda va väldigt uppskattade och bra pris på. det vita va bra även om det gick åt mindre av det men det visste vi ifrån början då de flesta av våra gäster föredrar rött


    ett av de röda http://www.puttgarden.border-shop.se/sortiment/wines/spanien/faustino-rivero-ulecia-tempranillo-05000ml-1-bib


     


     


    det vita http://www.puttgarden.border-shop.se/sortiment/wines/spanien/faustino-rivero-ulecia-macabeo-03000ml-1-bib


     


    de andra röda hittar jag inte tyvärr

  • Burre

    Oj såg jag råkat tryck på den arga gubben -fniss- Jag är inte arg =)

    Ja men de ska vi kolla på absolut, jag är lite inne på de där mohjito (eller hur de stavas)

    Hur mång var ni på festen? Vi blir ca 72pers det är så svårt att räkna ut vad som ska gå åt och inte! :S
    Hur räknade ni?

  • hjgs

    ja just det vi köpte mojhitos på flaska typ 22 kr flaskan riktigt god gjorde succe på bröllopet och nån fest efter. hade en stor skål med massa lime och citron om man ville "lyxa" till ginen eller mojhitosen.


    http://www.puttgarden.border-shop.se/sortiment/hedvin/drinks/solentino-mojito


     


    vi va 40 men hade köpt alldeles för mycket fast att det va fri bar så vi är nog inget bra exempel på hur mkt som går åt :-P


    vi hade 7 flak öl 3 olika sorter, 5 flak cider 4 olika sorter, 24 caribian kick typ som bacardi brezeer, 6 flaskor cool up, 2 flak gin, 1 flak mai thai 6 flaskor mojhito. 2 vita bib 2 röda bib och vi fick en hel del över. vi hade ingen starksprit för utom en whisky eller dooleys till kaffet

  • BodyMindSoul

    Halloj!


    Då var inhandlingen avklarad,


    Vi kommer bli 80 st på Bröllopet och kommer ha fri bar och fri dricka under middagen, dvs vinflaskorna kommer stå på bordet. Till förrätten har vi köpt flasköl och en liten nubbeflaska.


    Vi fick med oss:


    12 Lock öl


    2 Lock cider


    1 Lock drinkar på burk (mojito)


    48 flaskor rött (vina maipo)


    1 BIB vitt


    3BIB rött


    120 flasköl


    100 mini nubbar


    2 Whiskey


    2 Bailys


    4 Gin


    2 Rom


    1 Tjejrom (smaksatt ;))


    Totalt med rekostnader på 2200 kr (T/R Kombibiljett samt bensin) så gick kalaset på ca 8900 kr


    Sen när vi räknat ihop vikten insåg vi att vi hade 40 kg tillgodo så då gick vi in och hämta 4 lock öl till haha (ej inräknade)


    Känns som det skall räcka :))


    /Emma


     


     

Svar på tråden Puttgarden we love!