• majemma

    Hur dölja BH:n?

    Jag har fått ett problem som jag hoppas att ni erfarna på BT kan hjälpa mig med. Vi gifter oss på lördag (i övermorgon) och jag har hämtat ut min och tärnans klänning från butiken. När jag kom hem upptäckte jag att de inte hade sytt i hakar att fästa BHn i så att den inte syns i tärnans klänning. Hon kommer att ha en axelbandslös klänning och det skulle ha sytts i en hake så att inte BHn åker upp över klänningen i ryggen, om ni förstår hur jag menar.
     
    Det finns ingen tid att åka och lämna in klänningen igen eftersom butiken ligger i en annan stad och jag tänker inte börja tjafsa om en liten detalj. Men jag vill ju att tärnan ska känna sig bekväm och inte oroa sig för att BHn ska synas. Så hur kan jag lösa detta på enklaste sätt?`

    Ska jag sy ett par häller (som på ett par byxor) som vi kan trä BHn igenom? Eller ska jag tråckla fast den med ett par stygn när hon har den på sig? Eller finns det bågon annan lösning?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Hur dölja BH:n?
  • EllaL

    Använd dubbelhäftande tejp! Finns på t ex Lindex. Lycka till!

  • Amanda547

    min tärna hade utan bh med brötvårts tejp för att dölja bröstvårtorna och det funkade fint :))
     

  • BlomAnna

    Jag hade precis som Chicita sytt i tryckknappar. Det var även min sömmerskas förslag idag när jag var och provade min klänning och jag var rädd att behån skulle synas.

  • Sofiiiz

    Jag tror att trycknappar skulle vara den enklaste lösningen, då är de lätt att ta av och på också. För syr du fast BH i klänningen så måste hon ju ha lite hjälp när den ska tas av.

  • majemma

    Tusen tack för alla tips! Det hela löste sig väldigt enkelt.Klänningen var väldigt tight, så tärnan fick helt enkelt skippa bh:n för att det inte skulle bli valkigt. Slutet gott allting gott och hon var sååå vacker!

Svar på tråden Hur dölja BH:n?