• Jessic­a 1971
    Äldre 13 Sep 12:48
    2681 visningar
    4 svar
    4
    2681

    klänning på borglig vigsel ? =/

    Jag har beslutsångest ang klänning på våran borgliga vigsel.


     


    Kan man ha brudklänning ??


     


    Eller ska man ha en vanlig klänning ??


     


     


    Snälla behöver hjälp, råd & tips

  • Svar på tråden klänning på borglig vigsel ? =/
  • Äldre 13 Sep 13:09
    #1

    Självklart kan du ha en brölllopsklänning- om det är det du vill.

    Vi planerar stort pampigt borgerligt bröllop och det enda "borgerliga" inslaget är att vi inte gifter oss i kyrkan eftersom vi inte är troende men ceremonin och bröllopet kommer bli lika andaktsfullt och fint förhoppningsvis ändå. Huruvida vi är religösa eller inte påverkar inte vårat val av varken klädsel eller utformning och jag tyckeritne religion har ensamrätt på detta.

  • aviman
    Äldre 13 Sep 13:41
    #2

    Borgerligt tycker jag inte är mindre fint än kyrklig vigsel.
    Om du vill ha brudklänning tycker jag du ska köra på det  


  • Godis
    Äldre 13 Sep 13:50
    #3

    Du ska ha en klänning på dig som du känner dig fin i. Sedan vilken den är tycker inte jag spelar någon roll. Själv gifter jag mig borgerligt i november och kommer ha en knälång Herve Leger klänning med långa ärmar på mig. Säkert inte alla som gillar den men jag känner mig skitsnygg i den Skrattande


  • Marjas­inus
    Äldre 13 Sep 13:51
    #4

    Ni kan naturligtvis utforma er vigselcermoni precis som ni vill. Kanske är lite fånigt om ni kör en snabbvigsel på stadshuset att ha värsta flotta klänningen dock :)

    Tycker på det hela taget att det är tråkigt att den gemena synen är att man kan antingen ha en kyrklig vigsel eller "skriva på ett papper". En borgerlig vigsel kan vara minst lika vacker som en kyrklig, man har dessutom mycket större valfrihet och möjlighet att styra upp det precis som man vill ha det. Min sambo kommer ha en fantastisk klänning på vår vigsel och den har så lite så möjligt med kyrkan att göra.  

Svar på tråden klänning på borglig vigsel ? =/