• Aurora
    Äldre 13 Sep 11:47
    2007 visningar
    5 svar
    5
    2007

    Ok att öppna presenterna hemma?

    Själv tycker jag att det är sjukt tråkigt på fester när man får sitta och titta på presentöppning hur länge som helst så vi hade tänkt skippa det på vårt bröllop. Har förstått att en del har brunch dagen efter och öppnar tillsammans med alla gäster men vår budget tillåter inte det (är redan överskriden! :D) och vi hade tänkt stanna på hotellet så länge som möjligt dagen efter bröllopsnatten.


    En annan anledning är att våra gäster har det väldigt olika ställt ekonomiskt. Vi blir ju såklart lika glada oavsett hur mkt presenten kostar men det kanske kan bli lite pinsamt för gästerna om en gäst ger en present för 100 kr och en annan för 3000 kr. Så vi hade tänkt öppna presenterna ensamma när vi kommer hem, är det ok?

  • Svar på tråden Ok att öppna presenterna hemma?
  • Äldre 13 Sep 11:51
    #1

    Det tycker jag absolut är ok. Jag har aldrig varit på ett bröllop där dom öppnat paketen inför gästerna, vare sig på själva festen eller dagen efter så jag antar att det är rätt vanligt ändå:) 

  • frida o björn
    Äldre 13 Sep 11:52
    #2

    Absolut! Vi tänker inte heller öppna på bröllopet, håller med dig om att det inte är så roligt som gäst. Det tar så LÅNG tid.
    Vi kommer träffas med våra familjer (föräldrar och syskon) dagen efter och äta rester från tårtan m.m. och ha presentöppningen då. Känns nog roligt att träffa sina familjer dagen efter och få prata om sin stora dag. :)

  • Äldre 13 Sep 16:19
    #3

    Självklart! Jag skulle som gäst föredra att presenterna öppnades vid ett senare tillfälle. Dels för att det kan ta LÅNG tid, dels för att det kan bli jobbigt om gästerna börjar jämföra sig med varandra liksom. Likaså kan det ju vara jobbigt som brudpar att hålla på och ooha och aaha över alla presenter...

    Skicka tackkort till gästerna där ni tydligt tackar för presenten (typ "tack för den fina xx") så har ni ändå uppmärksammat/bekräftat att ni blev glada för presenten. Glad

  • kramen
    Äldre 13 Sep 18:44
    #4

    vi kommer göra samma :)  trist  för gästerna att kolla på, dock kan det vara bra att informera  typ gamla släktingar om detta INNAN då dom annars kan ta det som arogans Solig

  • aviman
    Äldre 13 Sep 19:52
    #5

    tycker att det är mer än OK att öppna presenterna hemma!
    Det kommer vi göra...

    .. jag skulle skriva något mer, men sitter och skriver på trycksaker inför bröllopet så är lite slut i hjärnan. Återkommer om jag kommer på det :) 


Svar på tråden Ok att öppna presenterna hemma?