• Joso79

    Allt var perfekt, utom cateringföretaget.

    Vår dag var underbar! Allt föll på plats, prästen gjorde det han skulle, så även limousine-företaget. Våra tärnor och marsalkar ska vi bara inte prata om, vilket dreamteam!

    Synd bara att cateringföretaget inte riktigt levererade.

    Vi betalade BRA för en, som vi trodde, perfekt fest. VI blev lovade allt av toppkvalitet gällande allt från servering till matkvalitet. Vi träffade dom innan och hade flera genomgångar varpå den ansvariga på cateringföretaget utbrister: "åh är det bara tre som äter fisk, så lätt för oss!". Vi hade trerätters så dom hade tre olika viner att hålla reda på. Dom fick tydliga angivelser om vilket vin som skulle serveras när.  Vi trodde dom hade bra koll.

    På vår stora dag börjar det redan vid förrätten: serveringspersonalen bär ut vitt vin till förrrätten, där det ska serveras rödvin. Min man hinner precis stoppa dom och upplysa om att det ska vara rött vin till förrätten.

    Vi hinner precis hugga in på förrätten när min make ser att serveringspersonalen häller upp rött vin till en av gästerna (av tre!!) som ska ha fisk och därmed skulle ha vitt vin till maten.

    Han tillkallar sig en i personalen och ber dom diskret att ta och skärpa sig. Sen fortsätter det med segt och överstekt  lamm som smakar kofta, trasiga toaletter där gästerna får skulden och den alkoholfria champagnen serverades inte vid fördrinken som angivet.

    Betalar man mycket pengar till ett cateringföretag för att dom ska bidra till att göra vår stora dag fantastisk så tycker jag dom ska leverera. Särskilt när man, som Annorlunda catering, själva ger sken av att " vi är bäst och vi gör allt otroligt bra".
     Bör tillägga att vi framfört vår kritik till företaget och blev lovade ett mail med svar på vår kritik inom en vecka. det har fortfarande inte kommit och idag har det gått  10 dagar.

    Vi är besvikna på dom, men otroligt nöjda med alla våra nära och kära som gjorde vår dag till ett mirakel!

  • Svar på tråden Allt var perfekt, utom cateringföretaget.
  • vetekatt

    Vad tråkigt att det inte blev bra med cateringen! Jag håller helt med dig om att om man betalar duktigt med pengar för catering så ska de verkligen leverera! Tur att ni var nöjda i övrigt!

    Vi har anlitat Annorlunda catering också (gifter oss nu på lördag). Vi har bara caterat huvudrätt från dem (resten gör vi själva) och serveringspersonalen är inte från dem. Jag hoppas verkligen att ni hade otur och att det inte är så varje gång. När vi provåt maten som vi har beställt från dem så var det väldigt gott. Så jag hoppas verkligen att de levererar som de ska på lördag!

     

  • Lilla My 76

    Vad tråkigt att det inte blev som ni hade tänkt er:( Jag håller absolut med om att när man betalar mycket pengar till en catering firma så förväntar mig sig att dom ska leverera till det bästa.
    Vi anlitade dom till vårt bröllop i somras och vi är jättenöjda med både deras mat och service,vi hade buffé och maten räckte gott och väl.
    Däremot köpte vi alkoholen själva från systembolaget och inte via dom.

Svar på tråden Allt var perfekt, utom cateringföretaget.