• Fremm
    Äldre 10 Sep 15:54
    1956 visningar
    3 svar
    3
    1956

    Några pysselrelaterade frågor till duktiga pysslare här inne!

    Hej!!


     


    Jag har gått igenom massor med pysseltrådar men de är långa och det är många inlägg så jag har inte riktigt läst alla, mest tittat på bilder osv... massor med inspiration!

    Här kommer några frågor som jag hoppas att ni duktiga brudar vill hjälpa mig med...

    1. Vad kan man ha istället för brudbåge, har läst att man kan ha ett hjärta på väggen bakom brudparet exempelvis, men var kan man köpa det eller kan man göra själv? Vi gifter oss i vinter.

    2. Är sugen på att göra en loppa, har sett bilder på det men vad kan man ha i? Menyn, samtalsämnen? Finns det någon som har gjort eller något ni har sett och kan bidra med så att jag kan få lite idéer?

    3. Var kan man få tag i blomkorg, eller kan man pyssla en själv - pimpa? Har ni gjort och kan visa bilder?

    4. Är sugen på att göra pompom-bollar av servetter/silkespapper men har fått för mig att man behöver så gräsligt mkt för varje boll? Hur många lager silkespapper/ alternativt servetter behöver man för en boll och vilka mått på pappret har ni använt?

    5. Har oxå sett fina rosor gjorda av silkespapper men skulle behöva en tutorial på dessa - har någon en länk att bidra med till youtube eller bild-tutorial?

    Känner att jag måste komma igång med pysslet, vill ha mkt pyssel men det tar ju tid så det är nog dax att sätta igång!

    Skulle bli jätteglad om ni tog er tid att hjälpa mig att få svar på dessa frågor!

    Tack på förhand och visa gärna bilder! :)

  • Svar på tråden Några pysselrelaterade frågor till duktiga pysslare här inne!
  • sophie­bus
    Äldre 10 Sep 16:27
    #1

    brödet å fiskarna hade halv prset på hela affären i västerås förra veckan å då hittade jag två st likadana korgar med långthandtag i mörkbetsad färg. fick båda två för 15kr =)
    köpte en vit spray burk å målade dom först med ett lager vanlig vit utomhus färg men då lös de igenom å så spraydade jag ett lager till å de blev ok, kommer spraya minst en gång till.
    så billig blomkorg kan du köpa på en loppis eller liknade å göra om själv för en billig peng =)
    sen klär du den bara invänding med vitt tig eller liknande =)
     

  • Fremm
    Äldre 11 Sep 11:14
    #2

    Tack sophiebus!

    Puffar gärna för fler svar på mina frågor! :)

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 11:30
    #3

    kolla in de två stora pyssel trådarna :)

Svar på tråden Några pysselrelaterade frågor till duktiga pysslare här inne!