• Fremm
    Äldre 10 Sep 12:12
    3574 visningar
    12 svar
    12
    3574

    Några scrappare här inne som pysslar till bröllopet?

    Hej!

    Tänkte kolla om vi är några scrappare här inne som pysslar till våra bröllop?

    Jag är en inbiten scrappare - gör mest layouter men även kort då och då... tänkte få lite tips och idéer på vad man kan scrappa (altra) till bröllopet - vill gärna få in lite scrappfeeling i temat...

    Tar hemskt gärna emot bilder - vi kan väl samlas här, visa bilder på pyssel och sådant som vi gör, även tipsa och råda om vi kör fast med något?

  • Svar på tråden Några scrappare här inne som pysslar till bröllopet?
  • Äldre 10 Sep 21:18
    #1

    jag!

    jag är dock nu i en off period, men anmälde mig idag till en träff i november! :D
     
    hra bara hållt på i 2,5 år, så jag känner mig rätt ny, men de blir så bra, har riktigt proffs som vänner hihi så jag klarar mig! å får fantastiska design tips till inbjudningskorten! 

  • Fremm
    Äldre 11 Sep 09:22
    #2

    Va roligt!! Jag har oxå en offperiod, har precis avsagt sig mitt sista DT-uppdrag då jag inte känner att jag hinner med i och med all planering inför bröllopet... är oxå supersugen på att gå på träff, förr gick jag flera gånger om året och det ger så mkt och är så roligt men tror jag får vänta med att gå till våren...

    Har du tänkt scrappa något mer till bröllopet, är lite sugen på att scrappa/altra några dekorationer till borden, hade varit kul att göra favoraskar men det tar ju så sjukt mkt tid när det är över 90 gäster... sen känner man ju pressen när alla i ens närhet vet att man scrappar och pysslar, känns som både de och jag själv förväntar sig att det blir ett pyssligt bröllop ;)

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 09:58
    #3
  • Äldre 11 Sep 20:17
    #4

    vart var du DT?

    Har du vart på karlstadträffen som Svensk Scrapboking anordnar?

    jag har egentligen köpt placeringskort, men komer att pyssla dem och allt annat sånt förstås.

    tänkte pyssla med pärlor och ståltråd oxå framöver o se vad det blir.

    Något altrande blir det, om inte annat min "bröllopslåda"..

    vattenflaskorna som ska stå på bordet kommer att dekoreras, HUR vet jag fortfarande inte.

    Sen är ju det där, vad ska vi ha bakom oss? eller på övrigt i lokalen..
    jag ska dock altra nån sån där näsdukskartong som syns i tråden som är länkad härovan. 

    jag funderar dock på att göra layouter på brudföljet alternatvt toastmaster o madame. å sätta upp så man vet vem o  varför de är just toastmasters =9

  • Fremm
    Äldre 11 Sep 21:54
    #5

    På Mollys Scrapbooking, världens bästa butik och butiksägare - så det kändes trist att behöva säga upp det men samtidigt kändes det rätt då jag inte längre har tiden...

    Jag va med i Teamet på Svensk Scrapbooking förr och då va jag på de tre (eller fyra) första träffarna som anordnades i Karlstad, riktigt rolig träff men lite stressande då man både vill scrappa, shoppa och umgås med alla trevliga tjejer från forumet... har du varit där?

    Roligt vi har visst planerat lite samma "pysselsaker", har de senaste dagarna pysslat med pärlor och ståltråd och dekorerat blockljusen, en bröllops/kuvertlåda har jag oxå tänkt altra, har tänkt att den ska se ut som en bröllopstårta.

    Hade haft lust att altra cupcakes att ha på borden men de tar så sjukt lång tid att göra och då måste man ha en massa rosor hemma så jag har nog givit upp den tanken, kanske att jag kan ha några som står som prydnad vid gottisbordet sen...

    Har just nu ingen bra idé åt dig med vattenflaskorna men hojtar om jag kommer på något, annars googla?

    Jag har oxå börjat tänka på att ha något bakom oss istället för brudbåge, funderar på att klä ett stort hjärta i granris och sen har jag lust att göra vimplar eller liknande med text på, på väggen bakom oss..

    Jag va "lat" och köpte favoraskar i form av brudar och frackar, men tänkte dekorera dem med ett placeringskort, vet dock inte hur än... vill att det ska vara stilrent och snyggt och inte för plottrigt...

    Att göra layouter av brudföljet mfl va ju ingen dum idé alls... - jätteroligt! Blev själv lite sugen på att ha med några layouter... har scrappat layouter på när mina far och morföräldrar gifte sig, hade en idé om att ha med deras bröllopsfoton, samt våra föräldrars och min m2bs mor och farföräldrar... det kunde ju vara som layouter... kul om man får in lite scrapp i bröllopet då det är (har varit) en stor hobby och där med en stor del av mitt liv... :)

    Kul att höra hur andra scrappare har tänkt med sina bröllop! :)

  • Viirre­L
    Äldre 11 Sep 22:33
    #6

    En till Scrappare som tänker göra de mesta sj eller min tärna kommer hjälpa mig då vi håller på båda två, :) de är kul att vi båda kan hjälpas åt, har bestämmt papper till inbjudningarna ska bara komma på vad jag ska ha som dekoration :/ inte lätt men de kommer nog med tiden, vill ha enkla kort men ändå handgjorda. tänkte även göra ett album till tärnan med lite bilder på henne och hennes famij, sedan blir de juh gäsbok och mycket mycket mer som ska göras :) men har som dom flesta en off period men kommer nog igång snart. :)

  • Äldre 12 Sep 18:17
    #7
    Fremm skrev 2012-09-11 21:54:20 följande:
    På Mollys Scrapbooking, världens bästa butik och butiksägare - så det kändes trist att behöva säga upp det men samtidigt kändes det rätt då jag inte längre har tiden...

    Jag va med i Teamet på Svensk Scrapbooking förr och då va jag på de tre (eller fyra) första träffarna som anordnades i Karlstad, riktigt rolig träff men lite stressande då man både vill scrappa, shoppa och umgås med alla trevliga tjejer från forumet... har du varit där?

    Roligt vi har visst planerat lite samma "pysselsaker", har de senaste dagarna pysslat med pärlor och ståltråd och dekorerat blockljusen, en bröllops/kuvertlåda har jag oxå tänkt altra, har tänkt att den ska se ut som en bröllopstårta.

    Hade haft lust att altra cupcakes att ha på borden men de tar så sjukt lång tid att göra och då måste man ha en massa rosor hemma så jag har nog givit upp den tanken, kanske att jag kan ha några som står som prydnad vid gottisbordet sen...

    Har just nu ingen bra idé åt dig med vattenflaskorna men hojtar om jag kommer på något, annars googla?

    Jag har oxå börjat tänka på att ha något bakom oss istället för brudbåge, funderar på att klä ett stort hjärta i granris och sen har jag lust att göra vimplar eller liknande med text på, på väggen bakom oss..

    Jag va "lat" och köpte favoraskar i form av brudar och frackar, men tänkte dekorera dem med ett placeringskort, vet dock inte hur än... vill att det ska vara stilrent och snyggt och inte för plottrigt...

    Att göra layouter av brudföljet mfl va ju ingen dum idé alls... - jätteroligt! Blev själv lite sugen på att ha med några layouter... har scrappat layouter på när mina far och morföräldrar gifte sig, hade en idé om att ha med deras bröllopsfoton, samt våra föräldrars och min m2bs mor och farföräldrar... det kunde ju vara som layouter... kul om man får in lite scrapp i bröllopet då det är (har varit) en stor hobby och där med en stor del av mitt liv... :)

    Kul att höra hur andra scrappare har tänkt med sina bröllop! :)
    jag har nog en ganska god idé om flaskorna, men ska bara försöka få till den *hehe*
    Jag har varit på två träffar i karlstad (bor här), men var inte på förra. och ska NOG inte på den kommande heller, men jag skapå mässan iallafall. tänkte inhandla nått till dekorationerna :) 
  • Fremm
    Äldre 18 Sep 17:21
    #8
    ViirreL skrev 2012-09-11 22:33:21 följande:
    En till Scrappare som tänker göra de mesta sj eller min tärna kommer hjälpa mig då vi håller på båda två, :) de är kul att vi båda kan hjälpas åt, har bestämmt papper till inbjudningarna ska bara komma på vad jag ska ha som dekoration :/ inte lätt men de kommer nog med tiden, vill ha enkla kort men ändå handgjorda. tänkte även göra ett album till tärnan med lite bilder på henne och hennes famij, sedan blir de juh gäsbok och mycket mycket mer som ska göras :) men har som dom flesta en off period men kommer nog igång snart. :)
    Va roligt med en till scrappare, kul att ni är två som hjälps åt, det är ju kanon! Låter som en fin grej att göra ett album till tärnan, det kommer hon bli jätteglad för!!
  • Fremm
    Äldre 18 Sep 17:25
    #9
    Fröken Finemang skrev 2012-09-12 18:17:48 följande:
    jag har nog en ganska god idé om flaskorna, men ska bara försöka få till den *hehe*
    Jag har varit på två träffar i karlstad (bor här), men var inte på förra. och ska NOG inte på den kommande heller, men jag skapå mässan iallafall. tänkte inhandla nått till dekorationerna :) 
    Va bra att du redan har lite idéer kring flaskorna...

    Då kanske vi har träffats om du varit på träffarna? Har du hängt mkt i SS forum?

    Konstigt nog känns det inte som om bröllopet kommer bli så vidare scraprelaterat just nu... har tänkt altra en våningstårta och använda som kuvertbox eventuellt, såg en fin här på forumet.

    Vad gäller placeringskort, festhäften osv så blir det inte så scrappat, vill ha de ganska stilrent och inte för plottrigt...

    Men en hel del pysslande blir det ju i alla fall... men skulle gärna vilja ha idéer på bröllopsrelaterade saker som kan just scrappas (inte "vanligt" pyssel menar jag då)... så berätta gärna när ni kommer på idéer på saker som kan scrappas... blev lite sugen på att scrappa layouter som du skrev... får se om det hinns med. :)
  • Äldre 22 Sep 22:17
    #10
    Fremm skrev 2012-09-18 17:25:51 följande:
    Va bra att du redan har lite idéer kring flaskorna...

    Då kanske vi har träffats om du varit på träffarna? Har du hängt mkt i SS forum?

    Konstigt nog känns det inte som om bröllopet kommer bli så vidare scraprelaterat just nu... har tänkt altra en våningstårta och använda som kuvertbox eventuellt, såg en fin här på forumet.

    Vad gäller placeringskort, festhäften osv så blir det inte så scrappat, vill ha de ganska stilrent och inte för plottrigt...

    Men en hel del pysslande blir det ju i alla fall... men skulle gärna vilja ha idéer på bröllopsrelaterade saker som kan just scrappas (inte "vanligt" pyssel menar jag då)... så berätta gärna när ni kommer på idéer på saker som kan scrappas... blev lite sugen på att scrappa layouter som du skrev... får se om det hinns med. :)
    jag kommer int ehellet scrappa så mycket, det bli mer pyssel.
    känns som det är bäst med rent och enkelt när det ska massproduceras,
    ska väl altra nån sorts "toakorg" men blir inte så mkt mer än så..

    kom med tips du mer om du kommer på nått! 
  • Fremm
    Äldre 23 Sep 20:28
    #11
    Fröken Finemang skrev 2012-09-22 22:17:45 följande:
    jag kommer int ehellet scrappa så mycket, det bli mer pyssel.
    känns som det är bäst med rent och enkelt när det ska massproduceras,
    ska väl altra nån sorts "toakorg" men blir inte så mkt mer än så..

    kom med tips du mer om du kommer på nått! 
    Toakorgar har jag oxå tänkt göra men de blir nog inte så scrappade de heller, ska använda mig av korgar från Ikea och så sätta någon scrappad tag på kanske...

    Kuvertlådan som kommer att se ut som en tårta blir nog lite altrad men vet inte riktigt hur än... :)

    Japp vi får tipsa varandra här när vi kommer på något! :)
  • Minuz
    Äldre 10 Oct 14:08
    #12

    Jag är nybörjare på det här med scrappande, som ni ser...... Men älskar att pyssla. Så det kommer bli en hel del till bröllopet + att det snart är jul......

Svar på tråden Några scrappare här inne som pysslar till bröllopet?