• jessik

hittar ingen lokal.....ger upp snart

Hej är det någon som vet om em lokal/ stuga/bygdegård nära vattnet i stockholm? Helst ska man ta egen dricka och mat. Ger upp snart med letande

• Svar på tråden hittar ingen lokal.....ger upp snart
  • Aniara4

Antal gäster? Vilken prisnivå kan ni tänka er?

• Memsan

Mina släktingar hade sitt bröllop på en båt vid södra mälarstrand, i närheten av munchenbryggeriet. Minns inte vad den heter men den var jättefin invändigt, fräscha och fina toaletter, fick lätt plats med 70 pers, De hade sprit ifrån tyskland och körde med catering. Så hade man utsikt över vattnet bort mot rådhuset- nästan hela väggen var stora och fina fönster. Men första anblicken på båten var inge speciell men inuti var det otroligt fräscht och vackert. Och de hade vigseln uppe på däck under ett tält eftersom det spöregnade men otroligt mysigt.

Kolla i dom krokarna är ett tips.

• jessik

60 personer. Max 10.000 För lokalen hade vi tänk oss. Jag trodde att der skulle vara lättare och hitta :(

• jessik

Mysig det låter. undrarvad är det för båt hmmm ska kika lite om jag hittar den. Tack för tipset :( Allas tips är välkomna om ni kommer på någon :))

• jessik

Mmm blev många fel. Lite svårt och skriva från mobilen :/

• Aniara4
    jessik skrev 2012-09-10 09:10:30 följande:
    60 personer. Max 10.000 För lokalen hade vi tänk oss. Jag trodde att der skulle vara lättare och hitta :(
    Nej, det kan nog bli svårt. Lokaler är dyra i Stockholm, och ännu dyrare om de ligger vid vattnet.

Tips: Bröllopstorgets sökfunktion är värdelös, men om du går till Google och skriver in lämpliga sökord (t.ex. lokal Stockholm) tillsammans med site:brollopstorget.se så kan du lättare hitta gamla trådar. Jag vet att samma fråga har diskuterats här förut.
  • Memsan

Ja! Borgila var det som mina släktingar hade festen! väldigt trevlig lokal som snabbt blir mysig med lite folk i.

• Alyllyra

Tekniska högskolans studentkår har en stuga ute på Värmdö som man hyra för ganska lite pengar. Egen mat och dryck kan man ta med och kök finns på plats. Kan vara svårt att hyra under terminerna, men om man frågar snällt så... :)

Stugan är lite sliten inuti men fullt funktionabel med kök anpassat för storkok, och nere vid vattnet finns en bastu. På övervåningen kan dessutom de som vill sova över. 60 pers går lätt in, vi har suttit 200 därinne, men då var det så trångt att man fick klättra över varandra för att komma ut. Inte att rekommendera! :)

www.ths.kth.se om du vill kolla priser. Stugan heter Osqvik.

Så här ser stugan ut.

Utsikt från baksidan, nere vid vattnet ligger bastun.

Inuti. Som du ser finns det plats för rätt många.
  • msE

Har ingen exakt lokal men denna länka kan kanske funka:

www.bygdegardarna.se/hitta-bygdegard/

jag vet också att kommunernas hemsidor oftast har  information om lokaler och hyra som kan vara av intresse.

Det kan även kanske vara värt att kolla upp vandrarhem,

lycka till med lokaljakten!

• MTB

Kafé Sjöstugan i Bergshamra... den är inte stor men det kanske den inte behöver vara?

• MTB
    http://www.lida.nu/
    Lida ligger väldigt fint vid vattnet, och de har vandrarhem som man kan sova över på. Dock tror jag inte man får ta med egen mat och dryck.
  • marty01

Kulturfyren ligger på Skeppsholmen och är inte så dyra plus att man själv får ordna med mat och dryck!

Svar på tråden hittar ingen lokal.....ger upp snart