• kramen

Slöja, hurdan ?

Jag kan inte bestämma mig för hurdan slöja jag ska ha.  Hurdan hade ni ? lägg gärna upp bild /länk.   Vad ska jag tänka på när jag väljer ?

Tack för hjälpen ! 

• Svar på tråden Slöja, hurdan ?
  • Sofiiiz

Viktigast för mig var att slöjan var i samma färg som klänningen så den matchar. Valde en slöja som gick ner till midjan och har flera lager så den blir lite "fluffig". Har ingen bild.

• kramen
    Sofiiiz skrev 2012-09-11 18:49:17 följande:
    Viktigast för mig var att slöjan var i samma färg som klänningen så den matchar. Valde en slöja som gick ner till midjan och har flera lager så den blir lite "fluffig". Har ingen bild.
    ja matcha måste det ! Men är inte nästa alla klänningar ivory och slöjorna likaså ?
  • Magenta

Jag har en vit klänning och en vit slöja så nej alla klänningar och slöjor är inte ivory. Själv ska jag ha en 2 m slöja så det blir släp på den

Vilken slöja man väljer beror mycket på vilken klänningsmodell man valt tyckeer jag. Samma sak om man vill ha spetskant, sidenbandskant eller bara tyll.

Om du lägger upp en bild på din klänning så är det lättare att ge dig tips

• Sofiiiz

Nej det är jätteolika alla slöjorna, en slöja jag prova var jättefin med spetskant, men den var alldeles GUL i färgen. Så den såg rutten och gammal ut ;)

Sen finns det ju olika som är fylld med pärlor för extra glans.
    Jag provade ut min i brudbutik, och har du inte köpt din klänning där kan du nog ändå gå dit för att kollapå/köpa slöja där? De har massor med rea på de flesta butikerna nu (efter sommarsäsongen), så jag fyndade en fin till halva priset!

Har du bild på klänningen?

• kramen

Hjälp kan inte bestämma mig, vad tycker ni ? Hurdan slöja ska jag köpa ?

• Sofiiiz

Jag tycker du kan köpa en slöja som är ner till midjan de skulle bli fint, och en i tyll och flera lager :)

• kramen
    Sofiiiz skrev 2012-09-12 18:46:27 följande:
    Jag tycker du kan köpa en slöja som är ner till midjan de skulle bli fint, och en i tyll och flera lager :)
    Tack för tipset :) Åh va jobbet det är när man ska vela fram å tillbaka...
Svar på tråden Slöja, hurdan ?