• mirre01

fika grupp eskilstuna? 2013

är det några fler som gifter sig 2013 i eskilstuna som är intresserad av att kanske ha en lite fika grupp ? 

• Svar på tråden fika grupp eskilstuna? 2013
  • Sandrajavisst

Hej. Jag bor iof inte i Eskilstuna men i Nyköping och vi ska gifta oss 2013! Vi har precis bestämt oss och försökt ordna vår lokal. Nervöst då jag har en hel del övervikt sedan dottern (föddes i april) så nu tränar jag för fullt! Vill gärna träffa andra och utbyta tankar.

har ni bestämt datum?

• mirre01

vi har satt datum :) och vi är lite i samma sits med övervikt då dock är min dotter redn 6 år men har varit lite allvarligare sjuk i många år och sista tiden får starka mediciner som gjort att jag lagt på mig 6 extra kilon som jag oxå träna förfullt med att försöka ta bort, vore super kul om vi kan dela tankar & ideer :) hur långt i planen har du kommit ?

• Sandrajavisst

hej. ja vi kollar lokal och kyrka nu. har hittat min lokal men festen blev dyr så vi funderar igen.. men den lokalen har vi prel bokat. tärna är tillfrågad. nu skissar vi på budget och gästlista.

hur långt har ni kommit? när ska ni ha? Kul att få bolla ideer med någon =)

tråkigt att höra dottern, hoppas hon mår bättre.

• Sandrajavisst

hur långt har ni kommit?

• mirre01

oj ser nu att jag skrev de fel inte min dotter som är sjuk utan jag :) som tur är.  vi har kommit ganska långt i planen , kyrka & lokal är bokad 
    alkohol till festen är köpt från tyskland
    näbbar tärnor & bestmans är tillfrågade klänningar  till tärnor & näbbar är klara
    min brudklänning är köpt
    gästlistan klar
    vi har köpt in porslin & glas till lokalen då det ej finns där att tillgå,
    jag har pysslat i hopp gästbok, ringkudde dukar stolsöverdrag rossetter fikat färgtema och provdukar allt  :)

bröllopet går av stapeln 25 maj 2013 :) 

• Sandrajavisst

Ohh så snart! vad du är framåt.

Vad har ni för tema? färg? vad har ni för lokal?

Hur många blir det? För vi funderar på att köpa alkohol från tyskland men vad kostar det? Vad ska man räkna med? jag vill verkligen inte att det ska ta slut...

Jag hoppas på att lokalen vi har valt blir ledig på det datumet som vi vill. då blir det i juli. Annars blir det i slutet av september.  Jag har valt att ha Lantlig romans med rosa/vitt tema=) jag ska göra alla dekorationer själv..

Borde väl kunna arbeta med innjudningskorten redan nu? Kliar i fingrarna.=) vi ska kolla in lokalen på lördag.

• mirre01

om du skall bok alokal  & kyrka bör du göra de redan nu, vi har ros färgtema & vit du kännar massor på en tysklands resa vi betalade 47 kr för 1 bag in bob och 60 kr för en platta cider 62 kr för en platta öl vodka ca 120 kr för 1 liter :)

• mirre01

klart du kan fixa inbjudningar nu :) våra är redan skickade :)

• mirre01

någon som känner sig manad att ta en fika och prata bröllop?

• Sandrajavisst

Ja men nu vet vi inte ens vilken lokal.. ohh vad svårt... känns lite hopplöst.
    kanske vore kul att ses för att snacka för jag har 100 tankar nu=)

• mirre01
    Sandrajavisst skrev 2012-09-13 20:21:17 följande:
    Ja men nu vet vi inte ens vilken lokal.. ohh vad svårt... känns lite hopplöst.
    kanske vore kul att ses för att snacka för jag har 100 tankar nu=)
    ja men  va sägs om att slå våra kloka huvuden i hopp :P 
    vad för slags lokal är du ute efter jag kan ett par stycken dock i eskilstuna men de beror ju så klart på vart du skall ha vigsel :) 
  • Sandrajavisst

Ja det får vi göra!

Jag är ju föräldraledig nu och kan ju då på förmiddag (Sonen kommer hem 1) men kan ju säkert ordna barnvakt och så.. annars är det helger..

Hur kan du?

• mirre01

Jag är sjukskriven så kan precis närsom B-)

• mirre01

gör ett sista försök att puffa på denna tråd för att kolla om det finns någon intresserad 

• diaboli

Jag bor i e-tuna. Gifter mig 20 juli nästa år :)

Svar på tråden fika grupp eskilstuna? 2013