• sanna88

secretbox fotografering? Nån med erfarenhet?

Finns säkert massor med trådar om detta oxå men jag orkade inte leta :/

Är det någon som har erfarenhet av secretbox fotografering?

Kostnad?

Gör de flesta fotografer det?

• Svar på tråden secretbox fotografering? Nån med erfarenhet?
  • pulmonate

Jag gjorde min hos http://www.ateljehoddan.se i Malmö. Jag gjorde fotograferingen hemma hos fotografen i hennes studio. Kände mig bekväm hela tiden. Det var under min möhippa så tjejerna var med också (mitt val). Det blev jätte fina bilder. 
    Jag tog detta paketet (info ifrån hennes hemsida). 

Konsultation över telefon eller e-mail

1 timmes fotografering

10 avancerat efterarbetade digitala bilder på CD - högupplöst format som du kan framkalla hur du vill

Alla bilder du väljer i både färg och svart/vitt

Webgalleri med Ateljé Hoddans utvalda favoriter

Tillgång till boudoir-rekvisita

Hjälp med att hitta fina fotograferingsplatser utomhus, om det behövs! Annars kan jag föreslå min hemmastudio där det naturliga ljuset är fantastiskt! 

PRIS: 1950 SEK

• weddinghelena

Vår fotograf Malin Norlen fotar morgongåva hon tar 1800 kr för det, men vart bor du? Det blir nog lättare att få tips om man vet vart i landet du bor.

• Fästmön

Jag kontaktade flera fotografer och de flesta var väldigt intresserade - även om de inte hade med det i sin ordinarie prislista. Jag valde till slut en som aldrig hade gjort en secret box förut och fick det däröfr för 1400 SEK.

Vi träffades några veckor innan och diskuterade upplägget och fikade. Så jag kände mej bekväm sen när det var dags på riktigt.

Jag fick samtliga bilder oredigerade samt 20 bilder redigare (jag fick själv välja vilka) i blandat svart/vitt. Beställde utskrifter från typ Fujifilm på nätet i olika storlekar. Sen la jag bilderna i en snygg låda och knöt ett silkesband runt. Blev supersnyggt =)

• vinterfrost

Nyfiken fråga (kanske lite OT) men vad gör er män med bilderna sen? Ligger de bara i en byrålåda? Hänger de på kontoret? Hemma bland familjefotona?

• Fremm

Jag ska göra en budouir session med min kompis i oktober då vi ska ha tjejhelg, hon är bröllopsfotograf och duktig - dessutom känner jag mig bekväm med henne så jag tror det kommer bli superbra! :)

Måste dock fråga lite vad som ingår och vad det kostar så att det inte blir fel iom att vi är kompisar oxå... funderar lite på vad för slags rekvisita man skulle ha med..? Nån som har tips?

Skulle gärna vilja ha en romantisk eller pampig tapet bakom, jag har två tapeter i mitt hus som skulle passa perfekt men vi ska ju vara i Sthlm och göra det - ska höra efter var vi ska vara... :)

Vinterfrost: Jag vet ju inte hur de andra väljer att göra men min tanke är att det bara är ämnat för min blivande man - att han ska kunna ha albumet i en ask i sitt nattduksbord och kika på när han känner för det och beundra sin vackra fru som ingen annan kan/får göra ;)... som en liten privat present... tror den kommer uppskattas massor av min m2b. :)

• Fästmön
    vinterfrost skrev 2012-09-11 01:04:48 följande:
    Nyfiken fråga (kanske lite OT) men vad gör er män med bilderna sen? Ligger de bara i en byrålåda? Hänger de på kontoret? Hemma bland familjefotona?
    Jag reser en del med jobbet - och då är tanken att han ska ha bilder på mej att titta på när han saknar mej =)
Svar på tråden secretbox fotografering? Nån med erfarenhet?