• PiaB
    Äldre 8 Sep 10:37
    1868 visningar
    3 svar
    3
    1868

    Lyckotråden

    Jag är så otroligt lycklig och välmående. Jag ska gifta mig med min drömprins och det känns helt overkligt fantastiskt


     


    Jag har gått igenom en skilsmässa efter 27 år tillsammans. Trodde att jag skulle vara singel väldigt länge eftersom jag aldrig levt själv och såg fram emot det. Lite "hittamigsjälvtid". Fast jag tror att jag hittade mig själv under den långa tid då beslutet att jag ville skiljas växte fram.


     


    För att göra en lång historia kort så slog kärleken ned ganska snabbt med dunder och brak. Och jag har aldrig varit lyckligare. Jag hade trott att jag älskat förut men inser att jag aldrig varit i närheten. Och jag har aldrig varit så älskad som jag är av honom. Villkorslöst, enbart för den jag är. Att kunna säga att jag inte vill ha dig på något annat sätt, för då är det inte du, är oerhört stort.


     


    Jag har inga svärföräldrar som bråkar. Mina föräldrar lägger sig inte i men kommer gärna med råd om jag ber om dem. Övrig släkt och vänner är otroligt glada för oss. Mina döttrar och min blivande kommer jättebra överens och trivs i varandras sällskap. De ska vara mina tärnor.


     


    Vi är helt på det klara med hur vi vill att vårat bröllop och hur middagen ska se ut. Enkelt och traditionsenligt i kyrkan med middag på ett intilliggande värdshus. Vi ska göra så lite som möjligt själva. Tänker inte ha någon direkt fest, utan mer som när vi har folk på middag hemma. Vi och vårat umgänge sitter gärna och pratar i det oändliga, och så hoppas vi att middagen blir. Många långa samtal om allt och ingenting. Bakgrundsmusik. Avslappnat.


     


    Så allt är egentligen klat såhär ett år innan. Utom hans kläder. Vi ska träffa värdshuschefen i höst/vinter och bestämma meny och drycker. Sedan ser jag framför mig att det vi behöver göra är att klä på oss och dyka upp i kyrkan och sedan sätta oss vid dukade bord som jag inte har några som helst åsikter om hur de ser ut. Jag förutsätter att en restaurang kan duka fint


     


    Jag förstår att det kan dyka upp saker som stressar mig så småningom, men just nu är jag bara så ofantligt lycklig. Känslan är svindlande.


     


    Och om någon undrar vad frågan med tråden är, så finns det ingen. Ni får gärna kommentera och berätta hur ni har det. Jag tänkte att det finns så många trådar om stress och missnöje av olika slag så jag vill komma med en annan infallsvinkel


  • Svar på tråden Lyckotråden
  • CoG
    Äldre 8 Sep 10:52
    #1

    Vad härligt att läsa om hur du har det i ditt liv :)

    Motgångar behöver vi för att växa, men att få leva i en trygg, kärleksfull relation gör det lättare att ta utmaningarna som kommer på livets väg!

    Lycka genererar lycka, så även om det är skönt att gnälla av sig så är det viktigt att vara uppmärksam på allt det fina vi har omkring oss som vi har gläjde av.
    Ju mer vi tar till oss det fina och uppmärksammar det och tackar för det, desto mer av samma sak kommer till oss.
    Men det är ju inte alltid lätt att tänka så.

    Jag har också lyckan att leva i en härlig, varm relation nu efter min skilsmässa och ser fram emot vår stora dag nästa sommar.
    Vi har motgångar och det händer jobbiga saker, utan att det påverkar vår relation negativt.
    Det är tryggt.

    Lycka till med erat bröllop!

  • PiaB
    Äldre 8 Sep 11:16
    #2

    Tack, vad fint du skriver! Vi har såklart också motgångar i livet men det är så mycket lättare att hantera om man tänker på hur bra allt annat är. Jag ser hellre möjligheter än problem. Och jag har lärt mig att tänka att den som klagar/pratar skit/skvallrar gör det för att den själv inte mår bra. Den som mår bra behöver inte leta fel hos andra


  • Äldre 8 Sep 11:54
    #3
    PiaB skrev 2012-09-08 10:37:07 följande:

    Jag är så otroligt lycklig och välmående. Jag ska gifta mig med min drömprins och det känns helt overkligt fantastiskt


     


    Härligt att läsa om din lycka Solig 

    Visst känns det underbart att vara i ett förhållande där allt är bra, man känner sig trygg & tillfreds med sig själv & andra i sin omgivning! 

    När jag & min man planerade bröllop så hade vi visserligen många önskemål om hur vi ville att vår dag skulle vara, men vi stressade absolut inte upp oss & tog dagen som den kom. Bröllopet blev allt vi kunde önska oss & mer där till Glad 
    Även vi valde att göra så lite som möjligt på vår stora dag & allt gick över förväntan. Vi kände som ni, att "festen" skulle vara umgänge med våra nära & kära & precis så blev det. Mysigt & "snackigt" Flört

    Önskar dig/er lycka till i planeringen & hoppas att ni får en fantastisk bröllopsdag Hjärta 
Svar på tråden Lyckotråden