• CoG
    Äldre 5 Sep 18:46
    2461 visningar
    8 svar
    8
    2461

    Göra egen bukett med den här?

    http://www.festingen.se/product.asp?product=667

    Är det någon som testat att göra en egen bukett med hjälp av denna?
    Blir det bra tro?
  • Svar på tråden Göra egen bukett med den här?
  • Äldre 5 Sep 19:35
    #1

    Jag tror det kan bli fint. Dock blir buketten helt platt efter den inte är välvd.

  • Äldre 5 Sep 19:35
    #2

    Men det kanske är det du är ute efter?

  • CoG
    Äldre 5 Sep 22:08
    #3
    malli716 skrev 2012-09-05 19:35:09 följande:
    Jag tror det kan bli fint. Dock blir buketten helt platt efter den inte är välvd.
    Jag har ingen aning om jag är ute efter ngt särskilt.
    Vet bara inte hur den där funkar....eller om den är bra till ngt alls.
  • Äldre 5 Sep 22:36
    #4

    Den där är till för bordsdekorationer (buketter i vaser).
    När man stoppar ner den i vasen och fyller upp hålen med blomstjälkar så blir dom fint grupperade och rasar inte runt som dom kan göra utan stöd om man inte är van vid att arrangera blommor.

    Men den är inte avsedd för brudbuketter...
    Om du ska använda den för att göra en brudbukett så måste du fästa den uppe mot blomsterhuvudena och dölja den på något sätt. Den separerar stjälkarna, så risken är att du inte får en jättetät bukett, och eftersom stjälkarna separeras så kan det bli svårt att binda ihop dom tätt och fint sen också utan att bryta av dom.

  • CoG
    Äldre 6 Sep 07:13
    #5
    Chicita skrev 2012-09-05 22:36:02 följande:
    Den där är till för bordsdekorationer (buketter i vaser).
    När man stoppar ner den i vasen och fyller upp hålen med blomstjälkar så blir dom fint grupperade och rasar inte runt som dom kan göra utan stöd om man inte är van vid att arrangera blommor.

    Men den är inte avsedd för brudbuketter...
    Om du ska använda den för att göra en brudbukett så måste du fästa den uppe mot blomsterhuvudena och dölja den på något sätt. Den separerar stjälkarna, så risken är att du inte får en jättetät bukett, och eftersom stjälkarna separeras så kan det bli svårt att binda ihop dom tätt och fint sen också utan att bryta av dom.
    Okej, då förstår jag ändamålet!

    Det kanske inte skulle vara så dumt att ha en sån när man köper hem snittblommor ibland :)
  • Äldre 6 Sep 08:44
    #6
    CoG skrev 2012-09-06 07:13:32 följande:
    Okej, då förstår jag ändamålet!

    Det kanske inte skulle vara så dumt att ha en sån när man köper hem snittblommor ibland :)
    Nej det är ett enkelt sätt att arrangera blommor på, men det blir snyggt och ser proffsigt ut, så det är inte helt fel Flört

    Jag bryter alltid upp buketter jag får för att snitta om blommorna ordentligt innan jag sätter dom i en vas.
    Och om inte buketten är stor nog att fylla ut vasen så kan det vara bra med något sånt där.
    Men en bit minknät eller typ kycklingnät men med väldigt små öppningar funkar precis lika bra Glad 
  • I vått och torrt
    Äldre 18 Sep 12:47
    #7

    Men det finns ju olika, det finns en för bordsdekoration och en för näbb/tärn och en för brudbukett..
    Man kan ju själv böja till den...
    tycker den verkar supersmidig, jag ska nog beställa en sådan.. verkar bra att ha som grundhjälp!

     

  • I vått och torrt
    Äldre 18 Sep 12:48
    #8

    www.festingen.se/product.asp

    glömde länken..
    såg nu att det finns både stor och liten...



     
Svar på tråden Göra egen bukett med den här?