• mirre0­1
    Äldre 4 Sep 09:09
    1895 visningar
    8 svar
    8
    1895

    behöver verkligen hjälp! brudfölje?

    jag vill så gärna att min bästa kill kompis skall gå med i brudföljet, men vi har 2 törnon som går in med 2 av våra best mans sedan har vi  vår dotter och min mb2 lillesyster som är tärnor, skulle min bästa vän kunna gå med min 6 åriga dotter in i kyrkan ? bla som extra stöd? och så hon går dit hon ska hon är väldigt impulsiv och busig oroad över att hon ska springa eller skojja i kyrkan under ingången,  

    skulle det se knäppt ut om hon leds in av bästaste vännen ? och vill ju så gärna ha med honom,  

  • Svar på tråden behöver verkligen hjälp! brudfölje?
  • FruNov­ember
    Äldre 4 Sep 09:15
    #1

    Jag tycker absolut att han ska vara med i följet,
    blir ju jättefint att han går med din dotter! :)

  • mirre0­1
    Äldre 4 Sep 09:21
    #2

    är väldigt orolig att folk skulle tycket det ser konstigt ut, efter som det 2 bröllop jag varit på har näbbar tärnos och bestmans gått i storleks ordning, men ja tror min bäåsta vän redan nu är lite besviken att vi ej tillfråga honom och jag är besviken att han inte är med än så länge och jag kan inte se ett bröllop utan han i följet :( så ja får nog ta tjuren i hornen och se till att han går inj med min dotter

  • FruNov­ember
    Äldre 4 Sep 09:33
    #3

    Jag tror inte att folk tänker på det, de kommer att se Er först och främst,
    och jag tycker bara att det är supergulligt, som en vuxenvän att gå in med..
    Det därmed att ha följet i läng-ordning är väl ingen lag,
    utan något som mer blir för att det blir.. :)
    Men hur blir det med din blivandes syster isf, blir hon "över" då?
    Kan man inte annars göra så att han går bakom de två, ensam,
    och sedan står tillsammans med eran dotter framme i kyrkan? :)

  • mirre0­1
    Äldre 4 Sep 09:37
    #4

    jag hade tänkt att min dotter och bästa vännen går först då hon ska bära ring kudde och inte blommor, sedan hans lillesyster som även skall sjunga i kyrkan, sedan tärnor och bestmans för ja vill ej hon ska ensam behöva gå in först och då blir de någorlunda bra fördela via längd osv , 

  • mirre0­1
    Äldre 4 Sep 09:38
    #5

    eller så får ju så klart hans lillasyster gå först ut sedan vår dotter och bestman sen tärnor och bestmans

  • Sebast­iána
    Äldre 4 Sep 11:16
    #6

    Jag tror inte att folk tycker det är konstigt. Däremot undrar jag om det verkligen än best men ni ska ha. Man kan bara ha en best man (som då står framme vid altaret tillsammans med brudgummen). Gifter man sig enligt svank sed har man marskalkar och då kan man ha hur många som helst.

  • Sebast­iána
    Äldre 4 Sep 11:17
    #7

    Bästa vännen blir då "brudmarskalk". Jag tror att det blir väldigt fint!

  • mirre0­1
    Äldre 4 Sep 16:41
    #8

    bestman marskalk är typ same same för oss med 3 blandade nationaliteter :) 

Svar på tråden behöver verkligen hjälp! brudfölje?