• Nicch

Festlokal i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby alt Sollentuna.

Vi letar efter festlokal i framför allt Täby, Vallentuna, Upplands väsby alt Sollentuna i Stockholm. Har ni några tips? Gärna egen mat och dryck då vi vill ha catering alt att viss mat är egengjord :) Har googlat och googlat och blir inte mycket klokare. Gärna lokal som rymmer ca 60-75 personer. Ej mer än 10.000kr i hyra. Alla tips mottages :) tack!

• Svar på tråden Festlokal i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby alt Sollentuna.
  • CoolJen

Kairo fest & konferens finns i väsby, dock har jag själv mailat dem utan att få svar 3 ggr nu.
    Jag tror iaf att man kan ha egen mat och dryck där och att det kostar 8000:- (läst i gamla trådar)

Orregården i Rosersberg kostar bara 2-3 tusen för hela helgen, där får man ha egen mat och dryck.

• kickanw

Jag fotade ett bröllop igår där middagen var på Nygårds Värdshus i Täby. Jättefin lokal och väldigt trevlig personal. Vet dock inte om man kan ha med egen mat dit, men det kan du ju enkelt kolla upp!

• Nicch

Någon mer som vet något?
    Kairo har jag hört om och mailat till och med, undrar bara om det finns fler ställen runt i kring i norrort som kan vara bra förslag :)

Nygårds betalar man per kuvert vet jag, tack ändå Kickanw! :) 

• Nicch

Någon som har erfarenhet av ex. Scoutstugan Holken i Sollentuna?
    eller Kupan i Sollentuna? 

• CoolJen
    Nicch skrev 2012-09-10 22:19:26 följande:
    Någon mer som vet något?
    Kairo har jag hört om och mailat till och med, undrar bara om det finns fler ställen runt i kring i norrort som kan vara bra förslag :)

Nygårds betalar man per kuvert vet jag, tack ändå Kickanw! :) 
    Har du fått några bra svar från dem?
    Jag mailade först en gång...inget svar. Sen mailade jag igen, då fick jag svar att jag skulle maila till en annan adress.
    Då maliade jag till den adressen och fick till svar att jag skulel ringa istället.
    Mailade återigen och beskrev alla frågor jag hade och förklarade att det är svårt för mig att komma ihåg dessa frågor och svar per telefon och att jag önskade att de kunde maila mig information istället.
    Sen dess har jag inte hört nåt, har mailat en gång till men inget svar på det heller.

Jag som verkligen skulle vilja veta mer om det alternativet men antar att de inte är så intresserade av en ny bokning.

Jag har tyvärr inga fler råd att ge, är själv ute efter samma- egen mat och dryck, billig men fin lokal.
    För ioss lutar det mest åt det dyraste alternativet- Rockelstad slott men som sagt...hade gärna haft ett alternativ.
  • lmcl

Mathiasgården, församlinggården till Vallentuna kyrka. Stor, billig (2100 , catering går bra. Vin och öl är ok men inte starksprit. Lokalen är helt ok, inget under av skönhet men inte heller ful. Just nu pågår ett stort vägarbete på baksidan, men åt andra hållet är det fint

• CoolJen
    Nicch skrev 2012-09-11 10:26:18 följande:
    CoolJen har du kikat på Scanic då, det ligger ju i Upplands väsby. 
    www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige..., de har jag mailat men tyvärr var det inte riktigt det vi letade efter men fint! 
    Antar att man inte kan ha egen mat och dryck? Alla såna ställen går bort direkt tyvärr
  • Nicch

CoolJen, har du kollat på Bygdegårdarnas hemsida? Där kan man ju hitta massor :) Jag själv har kikat där men inte hittat med ett bra läge än :)

• CoolJen
    Nicch skrev 2012-09-11 11:43:46 följande:
    CoolJen, har du kollat på Bygdegårdarnas hemsida? Där kan man ju hitta massor :) Jag själv har kikat där men inte hittat med ett bra läge än :)
    Jag har kollat igenom en massa lokaler till sonens dop ganska nyss, då var jag ju iofs. inte ute efter samma sak men kan nog tycka att det blir lite för enkelt med en sån lokal och väldigt mycket mer att fixa själv.
  • Nicch

Är det nååååågon som vet något annat än det som redan finns som förslag? :)

• fiastar
    CoolJen skrev 2012-09-11 09:31:48 följande:
    Har du fått några bra svar från dem?
    Jag mailade först en gång...inget svar. Sen mailade jag igen, då fick jag svar att jag skulle maila till en annan adress.
    Då maliade jag till den adressen och fick till svar att jag skulel ringa istället.
    Mailade återigen och beskrev alla frågor jag hade och förklarade att det är svårt för mig att komma ihåg dessa frågor och svar per telefon och att jag önskade att de kunde maila mig information istället.
    Sen dess har jag inte hört nåt, har mailat en gång till men inget svar på det heller.

Jag som verkligen skulle vilja veta mer om det alternativet men antar att de inte är så intresserade av en ny bokning.

Jag har tyvärr inga fler råd att ge, är själv ute efter samma- egen mat och dryck, billig men fin lokal.
    För ioss lutar det mest åt det dyraste alternativet- Rockelstad slott men som sagt...hade gärna haft ett alternativ.
    Vi hade vår bröllopsfest i Kairo i Väsby 1 september. Vi har haft kontakt med lite olika personer där men i somras hände något, för de slutade svara på mail helt. De personer vi haft kontakt med som svarade snabbt och bra på mail (från Visby simsällskap) hade slutat och det var till och med osäkert några dagar innan bröllopet vart de hade nyckeln.
    Men slutet gott allting gott för nyckeln hitta de :)

Vi är grymt nöjda med lokalen.Vi hyrde in en cateringfirma och fixade med allt själva.
    Layouten på stället är ju lite old fashion med det är en otrolig takhöjd inne i lokalen och stort och bra!
Svar på tråden Festlokal i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby alt Sollentuna.