• Anonym (Blir stressad)

Tjaffs med mamma

Jag och min sambo tänker gifta oss i Maj 2013 men det känns sådär kul när min mor bara ringer flera gånger per dag och frågar i bland sarkastiskt " va gör du" "Aha du gör ingenting du" Jag är p.g.a ryggen arbetslös men är nu på fötter igen för ett företag som skall fixa praktikplats och som sen skall leda till jobb.

Min mamma är den negativa och söttar inte utan bara "gnäller" om allt. Min pappa har skaffat en ny kvinna. Pappas nya och mamma går absolut INTE ihop. Varje gång man får ett samtal av mamma så är det alltd "Pappa gjorde av med si o så mkt pengar till de o de " "Ja i dag fick ja inte ens gå över gården för pappas nya tycker inte om det"

Jag har förskt prata med mamma och säga att jag kan prata med pappa men då kontrar´hon med att " nej du får absolut inte säga något för då blir han hel arg på mig " Då svarade jag att mamma inte skulle bry sig så mkt. Men dem kommer ändå på tal då vi pratar i telefon vilket har gjort mig mer o mer stressad då mamma ringer. Jag finner ingen glädje i att mamma ringer får bara en stor klump i magen och känner "åhh nej inte igen" Här om dagen la sig min bror i varför ja inte sökte jobb. Jag sa att det hade han minsann inte med och göra eftersom han ocskå nara gnäller och när jag sa i från så gick han så klart till mamma och skvallrade (Jag vet det är sjukt att en 33 åring skvallrar på lillasyster) Jag plockade bort honom från FB ..

Mamma tar alltid honom i försvar men jag blir så less att dem inte kan flyssna påmig .. Jag har inte berättat för mamma om bröllopet än eftersom jag inte vet hur hon kommer att reagera. Pappa vet dock om det och jag är ju vuxen så jag gör som jag vill. Åsikter på detta...

• Svar på tråden Tjaffs med mamma
  • filibustern

en sådan där "energitagare".. jobbiga. 
    tycker din mamma ska ta och mogna till lite faktiskt! även din bror, men din mamma mest. bara för att ens ex skaffat en ny, kan man faktiskt ändå vara vuxen nog att inte bry sig eller lägga sig i. det finns ju bara två alternativ - bli vän eller vad man nu ska kalla det.. med sitt ex och hans/hennes nya, eller så lägger man sig inte i. tycker då jag.  och dessutom, hur blir de då på bröllopet när dom tre ska träffas? (jag antar att du ska bjuda alla tre?) då MÅSTE hon skärpa sig, annars förstör hon ju för dig. även din pappas nya får lägga allt gnabb åt sidan. 

• Anonym (Blir stressad)

Jag vasr på en super bra föreläsning på fm på Humanus om häla och där tog vi just upp det här med lite konflikter. Nu är jag resdo att ta fighten med min mamma. Som hon o hennes anhängare beter sig nu det är oacceptabetl och det ska hon med råge få veta! =)

Svar på tråden Tjaffs med mamma