• lillagryn

    Alkohol till självkostnadspris på ett bröllop?

    Hejsan alla glada och goa människor! Min fästman och jag diskuterade precis vår bröllopsmiddag, och festen efteråt. Vi undrar: är det ok att servera drinkar, vin och öl till ett självkostnadspris i baren? Dvs Öl : 10-15kr beroende på sort, drink ca 25 kr, vin ca 20 kr osv. Går detta helt mot vett och etikett? Vi bjuder givetvis på drycker såsom vin öl och alkoholfritt till själva middagen, men vet inte om vi har så stor lust att betala 50 fyllor... Bröllopet i sig är utomhus, vi ska ha grillar med helstekt spädgris och lamm, och köra den rustika, lantliga stilen. Men det är klart, varje detalj är viktig!

  • Svar på tråden Alkohol till självkostnadspris på ett bröllop?
  • moa2012

    jag håller med föregående att det är ok sålänge ni skriver det i inbjudan.

    men jag tycker att om er budget faktiskt tillåter det ska bjuda .
    vi handla i tyskland för 5000kr..inklusive resan (alkohol till 50pers) och jag ska säg att vi har MKT dricka över så överväg vad ni vill lägga krutet på så att säg..jag köpte tex ingen svindyr klänning och höll nere kostnader på så sätt .klänningen gick på sammanlagt med sömmerskan ändringar 2600kr...kan tillägga att det var min drömklänning så jag gick inte och sukta efter en annan dyrare ..men men helt upp till var och en .
    lycka till

  • Tok kär Annki

    Självklart är det okey!!! Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}


    Tok kär Annki
  • mirre01

    personligen skulle ja alfrig drömma om att ta betalt i baren på mitt bröllop., speciellt inte om man önskar el får pressenter har man sträng bett att folk ej tar med pressenter då anser ja att de kan va ok med betal bar men att de ska först betala pressent o sen köpa alkohol ser ja som fel

  • Loveit

    Ja, absolut! Varför ska ni bjuda på gratisfyllor? Har man råd och känner att man vill bjuda, så varför inte. Men vi som har en mindre budget och vill undvika en allt för stökig fyllefest så passar det bra med betalbar. Min sambo är nykterist och jag själv dricker väldigt sällan, det är ännu en anledning till att vi ska ha betalbar. Vi kommer inte kräva presenter, men vi önskar oss valfri summa till bröllopsresa. Inget obligatoriskt.

  • augustesen

    Vi hade bar till självkostnadspris, köpte spriten i tyskland. Tyckte inte alls det var något konstigt utan fungerade mer lite som en broms för att undika extrema fyllor. Visst det är ett bröllop men folket blev bra berusade ändå :p

    Vi hade två killar som stod och blandade drinkar. Vi tog: Drink 20:-, Öl/Cider/Vin 10:-


Svar på tråden Alkohol till självkostnadspris på ett bröllop?