• Miss Swe

    Bukett under vinterbröllop

    Jag började fundera lite på buketten vid ett vinterbröllop.
    Eftersom det är kallt och man kanske vill göra sin fotografering ute....då dör väl blommorna?
    Hur tänker ni och har ni några bra tips?

  • Svar på tråden Bukett under vinterbröllop
  • Gwennie

    Det går att ha blommorna ute en stund om det inte är alltför kallt. Sen är ju vissa sorter känsligare än andra - påpeka att du vill kunna ha blommorna ute ett tag när du pratar med olika florister så kan de säkert tipsa om sorter som tål lite "stryk". En väninnna till mig gifte sig i Östersund i februari och hade en helt vanlig rosenbukett och den klarade sig fint trots snålblåst och -10 C.

    Alternativt kan du ju helt enkelt hoppa det där med blommor helt och köra på helt andra material, då behöver du inte oroa dig alls. Kan bli jättefint och "bröllopigt" ändå:

  • Miss Swe

    Tack för tipsen. Kottbuketten var ju charmigt snygg. Klart man kan gå på annat än bara blommor, tänkte inte på det.

  • Sofiiiz

    Vi ska låta buketten vila när vi tar bilder utomhus. Så får buketten vara med på inomhusbilder och i kyrkan.

    Fick iaf rådet av floristen att se till att ha den i en vas med vatten under tiden då jag inte fotar, så att den inte börjar vissna. Tar man ut den i minusgrader är ju risken stor att blommorna fryser, och sen blir vissna och "hängiga" snabbt.

  • Sara1991

    Hej:) Ett litet tips om ´du vill ha med buketten på fotograferingen utomhus är att ha fotograferingen efter vigseln för då gör de inte lika mycket ifall blommorna slokar lite . De finns såklart blommor som är mer eller mindre känsliga för kyla men ingen gillar minusgrader tyvärr, så svårt att veta exekt hur blommorna kommer reagera men om de bara är en kort tid utomhus så tror jag nog att de ska funka:)


     

  • LyckligaBruden

    Men gud vad bra att den här frågan kom upp för detta har jag inte ens tänkt på Förvånad

    Vore ju himla trist om buketten vissnar av köld!

  • thewhytehouse

    Jag slår ett slag för den otroligt tåliga Nejlikan.

    Jag vet ett par som hade sitt bröllop på ishotellet i Jukkasjärvi.

    De köpte en brudbukett med Nejlikor i Stockholm och transporterade den hela vägen till Jukkasjärvi.

    De gifte sig i iskyrkan på Vinterhotellet dagen efter och hade mottagning på restaurang senare på kvällen. Blommorna var lika fina dagen efter bröllopet.

    Lycka till.

  • LyckligaBruden
    thewhytehouse skrev 2012-10-02 18:44:13 följande:
    Jag slår ett slag för den otroligt tåliga Nejlikan.

    Jag vet ett par som hade sitt bröllop på ishotellet i Jukkasjärvi.

    De köpte en brudbukett med Nejlikor i Stockholm och transporterade den hela vägen till Jukkasjärvi.

    De gifte sig i iskyrkan på Vinterhotellet dagen efter och hade mottagning på restaurang senare på kvällen. Blommorna var lika fina dagen efter bröllopet.

    Lycka till.
    Häftigt =) Jag har tänkt mig orkidéer och har en känsla av att de inte är så där jätteförtjusta i kyla Drömmer
    Får rådfråga floristen. Kanske slutar med grankotar och ljung, man vet aldrig
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Här är lite jag hittat lite här och där





Svar på tråden Bukett under vinterbröllop