• Rosi

    Våran dag 11 Aug! =)

    Våran dag började med att vi inte sov med varandra. Jag sov hos min brudtäran.


    Det började med att jag inte kunde sova under natten för mycket tankar på att saker inte skulle gå på de sättet vi skulle ha och att det var väldigt varmt, Sen så ringde kl 730 då hoppade jag in i duschen. Efter det så åt jag och min tärna(jennie) jätte god frukost, nästan som en hotell frukost.
    När frukosten var över så började Jennie sminka sig vi stressade inte så när kl började närma sig 10 så gick vi upp till blomsteraffären för att hämta blommorna. Efter det gick vi till våra vänner som skulle fixa smink, naglar och självklart håret. =D Kl 11 så kom min man förbi med lite lunch och min andra brudtäran (Ronja) Jag gick inte ner för att hämta de. Men jag fick förklara vägen dit vi var.


    När vi alla var färdiga med allt var kl 14,00 och då var det dags för att sätta på sig klänningarna. =) Kl 14,40 så stod våran bild och vänta på oss utanför. Då började det pirra lite i magen men inte så mycket. När vi väl börja åka sakta till Hembydggds gården, så blev man allt mer nervös ju närmare man kom. När det bara var en backe ner till gården så började vi alla tre skaka. Speciellt jag. Kändes verkligen att bena inte skulle klara av att bära mig. =P Då alla stod och kolla på när vi kom ner gjorde det ännu värre än vad det skulle vara i en kyrka. alla vinkade när vi kom och jag sökte bara efter min mans ögon. När jag såg han stå där framme känndes det lite bättre men som tur var så gick jag fram med hans morfar. Det första han sa till mig var Att jag var jätte vacker och att detta kommer gå jätte bra. Samt du får hålla i hur hårt du vill. Som jag gjorde så höll jag i hans arm när vi gick och samtidigt hållde jag i mina blommor så hårt att jag fick ont i handleden. Vi skulle haft lite musik att gå till. Men det hade glömts bort, ( Skulle kopplat mobilen till högtalar)


    Väl där framme var jag när på att få tårar, när jag såg vad glad min man blev att jag hade kommit. Har nog aldirg sett han så nervös någon gång. Precis när jag var framme som kommer solen fram mellan alla moln, Då det var lite ostadigt när man kollade upp.. Det var hmm ska det regna eller inte. Efter när solen kom fram så försvan den inte på hela dagen. =)


    När prästen hälsat välkommen så blev det en psalm och efter det skulle min syster Ronja sjunga Känn en doft av kärleken. Det är inte lätt att vara kapella själv. När hon hade sjöng första versen så kommer det två st HD motorcyklar förbi. Det ekade som bara den och de jälvarna var tvungan att åka fram och tillbaka 3 gågner, Så att min syster tappade bort sig så hon hittade inte tråden igen. Hon blev själv klart ledsen. Men jag sa till henne att det inte gjorde något. <3
    Efter sången så sa vi våra löften, Själv klart råkade jag säga fel. Jätte nervös och att våran ena bestman stod å små fulade sig mot mig. Han syntes precis bakom min man. Men som tur var det inte många som hörde detta.. Och det är jag verkligen glad för. =)


    Sen så kom den klassiska kyssen och jag blev mindre nervös.


    Efter själva vigseln så åkte vi iväg för att ta lite foto med våran fotograf. Då kunde vi äntligen prata och slappna av en stund. Väl tillbaka till lokalen stod alla och vänta på oss. =) vi tog en masssa mer bilder så alla fick. =D
    Efter lite mingel började maten. =) Alla tyckte det var så gott...
    Våran Toastdame hade fixat med en massa lekar så det var frågo som våra gäster skulle svara på. Och även den vanliga utfrågingen på brudparet hur väl vi känner varandra. 8 rätt av 10 frågor fick vi.. De vi inte var överens om var Vem av oss som har bäst humor. (båda har lika kass), Vem som snarkar högst.
    Sen blev det en lite bensträckare med en lite tipspromenad (frågor om oss) .


    Presentöppning och efter det blev det tårta.
    När alla tagit tårta så klingade det i glaset och då var det dags för mig och min syster och sjunga en sång till min man! (Vågade inte själv) Vi sjöng . Det vackraste. var nära i början och börja gråta men jag klarade de.. När jag tittade på min man såg jag att han började gråta. Oj det var nog det mest rörande på hela kvällen. När vi var klara så drog min man sitt tal och gud vad det var många som började gråta av att det var så fint tal. Han pratade direkt från sitt hjärta.


    Nu så började festen! Alla var så glada dansade ända till kl 3,30 Men vi åkte vid 12 var så grymt trött. För mycket stess i för många dagar.


    Nu ska vi se om jag får upp bilder utan att ta en i taget som vanligt. Jag får lägga upp en i Taget vilket är grymt tråkigt... Men så är de...


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-26 15:03
    Det är 19 st bilder. =)
  • Svar på tråden Våran dag 11 Aug! =)
Svar på tråden Våran dag 11 Aug! =)