• FruNovember

    Bröllopsfika- räcker det här?

    Det börjar dra ihop sig och frågetecknen dyker upp efter varje spikad punkt känns det som.. :-P Vi kommer att bjuda ca 55 personer till kyrkan, därefter bjuder vi på snittar& bubbel, bröllopstårta & kaffe. Nu börjar jag fundera på om vi ska ha annat fikabröd också, typ bullar och kakor först, sedan rulla in tårtan till påtåren? Vad tycker ni? (kan tillägga att vi vigs kl 13:30, vi och 20 av gästerna äter en trerätters vid 18:30 på ett annat ställe)

  • Svar på tråden Bröllopsfika- räcker det här?
  • Chicita

    Jag (som älskar fika) hade nog rullat in lite vanligt fikabröd i samma veva som tårtan.
    Alternativt att tårtan tas fram (så där dramatiskt vet du Flört ) och ställs på ett bord där det redan är uppdukat med fikabröd.
    Dels för att jag vet att alla inte gillar tårta.
    Men dels bara för att det faktiskt är rätt gott att få en vetebulle och en vanlig "simpel" kaka till kaffet också förutom tårtan.
    De som ska iväg och äta senare kanske uppskattar att få en bulle eller något som känns lite "matigt" så att dom inte är jättehungriga när maten ska ätas sen. Och då menar jag så där vrålhungrig som man kan bli om man inte har ätit mat på flera timmar utan mest sötsaker som triggar aptiten.
    Och dom som inte ska iväg och äta på annat ställe sen kommer säkert att tycka att det känns extra lyxigt om ni har mer än tårta, för dom förväntar sig nog inget annat än bara tårtan... 

  • FruNovember

    Det är precis så mina tankar går också chicita, det blir liksom lite mer på alla sätt och vis Jaha, bara att delegera vidare uppgiften.. Sju sorters kakor och fyra sorters bullar borde väl bli bra?

  • Chicita
    FruNovember skrev 2012-08-26 11:03:19 följande:
    Det är precis så mina tankar går också chicita, det blir liksom lite mer på alla sätt och vis Jaha, bara att delegera vidare uppgiften.. Sju sorters kakor och fyra sorters bullar borde väl bli bra?
    Oooh tror du verkligen att det räcker? FörvånadFlört
  • FruNovember

    Iofs, det blir liiite lite kanske.. men en sorts kaka för varje gäst kanske kunde vara nåt? min mamma är sjukpensionerad, och det är ju en stund kvar.. :-P

  • Chicita

    Ja vad sjutton, det är klart att din familj ska hjälpa till. Det är ju en ära att få serva er Skrattande Flört

  • FruNovember

    Ja, det ser jag som en självklarhet! Det är Mitt Bröllop, bara att tugga i sig! Skämt och sido, vi kör lite kakor och bullar som får dukas fram under brudskålen.. Och när alla hittat en plats så tas tårtan in lite snyggt.. Det blir nog bra

Svar på tråden Bröllopsfika- räcker det här?