• Tighaz­rati
    Äldre 26 Aug 01:27
    4536 visningar
    3 svar
    3
    4536

    Vigsellokal borgerlig vigsel Stockholm

    Någon som vet om det finns några speciella kommunala vigselrum att gifta sig borgerligt i stadsdelen enskede-årsta-vantör? Eller öht i Stockholms kommun. Stadshuset har för lång väntetid och jag såg att man inte kan gifta sig i tingsrätten längre. Vi vill gifta oss inom snar framtid!

    Behöver inte vara just ensekede-årsta-vantör men åtminstone något där man kan få en vigsel inom kort i Stockholm, var finns dessa kommunala vigselrum som jag hört talas om?

    Det är bara jag och min blivande make och våra vittnen och min dotter som kommer att närvara så vi har inget behov av att boka nån större lokal för detta ändamål bara.

    Snälla hjälp mig, känner mig förvirrad och hittar ingen bra info förutom förteckning över vigselförättare online, vill veta VAR vi kan vigas inom snar framtid i Stockholm.

  • Svar på tråden Vigsellokal borgerlig vigsel Stockholm
  • veteka­tt
    Äldre 18 Sep 11:43
    #1

    Edsbergs slott har vigselrum som man kan boka via Sollentuna kommun. Ligger fint vid Edsviken. 

  • 101112
    Äldre 18 Sep 13:18
    #2

    Södertälje rådhus har tider på lördagar går snabbt om alla papper är klara kontaktade själv dem 7 sept och fick en tid nu på lördag 22 sept

  • Äldre 18 Sep 13:19
    #3

    Nacka Stadshus har ett trevligt litet vigselrum.

Svar på tråden Vigsellokal borgerlig vigsel Stockholm