• Bambi

    är det ngn av er so skall hàlla tal till er blivande man i kyrkan?

    Hur lägger ni upp det? o visa gärna era tal.

  • Svar på tråden är det ngn av er so skall hàlla tal till er blivande man i kyrkan?
  • Chicita

    Jag har varit på rätt många bröllop. Men jag har aldrig varit med om att det hålls tal i kyrkan.
    Tal brukar man hålla vid middagen.

    Om du tänker på att du vill säga några egna löften i kyrkan, förutom dom som ni måste säga för att det ska bli giltigt, där du berättar hur mycket du älskar honom osv så är det en annan sak. Men det är något som prästen måste godkänna (alltså mest för att kunna placera det på ett lämpligt ställe). Så vill du hålla det hemligt för din blivande så ta kontakt med prästen själv några veckor innan bröllopet (gärna innan vigselsamtalet) och berätta att du har det som önskemål, men att det måste vara hemligt för blivande maken (om det nu är hemligt Flört) så att inte prästen ställer frågor om det under vigselsamtalet sen...

  • Bambi

    Tack Chicita

    ja det var det jag menade. skulle vilja berätta för honom hur mkt jag älskar honom o vd han betyder för mig. Jag bor inte i Svrige ;) brukar brud o brudgum halla tal till varandra pa festen??

     

  • Chicita

    Nja, det har väl blivit vanligare att brudparet håller tal till varandra på middagen.
    Men det är nog vanligare att dom inte gör det än så länge.
    Där ska du dock känna själv hur du vill göra, för det är varken fel att låta bli - eller fel att göra det Glad 

Svar på tråden är det ngn av er so skall hàlla tal till er blivande man i kyrkan?