• Äldre 24 Aug 21:12
    2006 visningar
    2 svar
    2
    2006

    Bridezilla

    Sambon kallade. Mig precis för en bridezilla. Och började skratta och sa att de va gulligt. Dock med en halv allvarlig ton mot mig. Så nu är min fråga till er 1: hur hade ni tolkat det 2: är ni de?


  • Svar på tråden Bridezilla
  • Amor in aetern­um
    Äldre 24 Aug 22:15
    #1

    Tja min sambo har alltid kallat mig lite småtokig så varför skulle vara nån skillnad nu?

    Men för att svara på dina frågor:

    1. Hur hade ni tolkat det

    Svar: Som att han egentligen inte har en aning om hur mycket det är som ska fixas och trixas innan bröllopet. Min sambo har ansvar för sina skor, sin kostym och bilen, resten har jag fixat.

    Han var med och bestämde färgtema och festlokal, ringar och sånt där, men det var jag som fixade hindersprövning, pratar med prästen, kantorn, bestämt mat (för att han aldrig kan bestämma sig), fixat dekorationer, funderat ut bordsplacering, gjort inbjudningar, festprogram, vigselprogram och listan blir bara längre och längre.

    Om han vill kalla mig Bridezilla, varsågod, men jag tror att han kommer vara rätt så nöjd på lördag när vi väl står där.

    2. Är ni det?

    Svar: Inte enligt mig själv, men det är så mycket fokus på bröllopet nu (i och med att det är en vecka kvar), så visst, ibland känner man sig som en bröllopsjunkie!

  • Little­Animal
    Äldre 25 Aug 08:25
    #2

    Sen min sambo friade (i slutet av juni 2012) har han kallat mig bridezilla så fort jag vill att vi ska planera inför bröllopet ( i feb-mars 2013).  

    Han säger det med glimten i ögat, men jag förstår att han då inte vill planera/ fundera mer den dagen.

    Som svar på dina frågor, hade inte tolkat det alls, tror att din sambo sa precis vad han vid tillället tyckte dvs att du är är gulligt mycket inne i att planera bröllopet för tillfället. 

    Det vore ju värre om du inte brydde dej i att ni ska gifta er alls..   

    Om jag anser mig vara en bridezilla själv, njaaa.. inte ännu men jag känner att jag har det i mej.. ju närmare vi kommer desto galnare kommer jag att bli, har därför sagt till m2b att han får säga till när jag blir för galen. 

Svar på tråden Bridezilla