• Sessan­6
    Äldre 23 Aug 23:52
    5085 visningar
    8 svar
    8
    5085

    Hur frågar man på bästa sätt?

    Vilken är den rätta och bästa frågan?


    När man ska fråga om de vill vara brudtärna och bestman?


    Hur går man till väga??


     


     

  • Svar på tråden Hur frågar man på bästa sätt?
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 23 Aug 23:55
    #1

    Bra fråga!

  • Sessan­6
    Äldre 24 Aug 00:31
    #2

    Ska jag bara säga typ.


    Har du lust att vara min brudtärna?


    Har du lust att vara min bestman?

  • Äldre 24 Aug 01:01
    #3

    Detta är inte direkt ett svar på din fråga men snarare något tänkvärt som jag plockat upp efter ett tag på BT.


    Innan du frågar så fundera ordentligt på vad du förväntar dig av en tärna och en marshalk. Ska de betala sina egna kläder? Vad vill du ha hjälp med, kolla på brudklänning, pyssla, planera etc.?


    Som sagt så svarar det inte på din fråga men jag har upplevt att många har fått konflikter eftersom de har haft olika idéer om vad som förväntas.


    Har du funderat på förväg så kan den du frågar ta ställning direkt och ni slipper konflikter i längden


    Lycka till!

  • Marjas­inus
    Äldre 24 Aug 07:09
    #4

    Jag träffade min bästa kompis av en slump på coop. Jag frågade

    -"Har du fått kort av oss?"
    -"Vaddå?"
    -"Ja alltså, vårt spara datumet-kort?"
    -"Eh, va?"
    -"Låter som inte, kanske kommer om nån dag. Vi ska gifta oss!"
    -"Åhåhåhå"
    -"Jag tänkte att du skulle vara mitt vittne"
    -"Oh"
    -"Om du vill alltså"
    -"Det är ju inte en så betungande uppgift. Skriva på ett papper liksom"
    -"Jag förväntar mig att du drar ihop en legendary svensexa åt mig!"
    -"Det ska nog bli bra!"

    Sara har en bra poäng dock!

  • Äldre 24 Aug 07:44
    #5
    Marjasinus skrev 2012-08-24 07:09:10 följande:
    Jag träffade min bästa kompis av en slump på coop. Jag frågade

    Fniss Glad Ja, det är ju alltid bra att vara rak med vad man förväntar sig! Tummen upp!


     


     


     

  • Äldre 28 Aug 09:51
    #6

    Jag tog mod till mig och frågade bara. Det var min syster och bästa vän men det var nervöst ändå.
    Jag tog dem åt sidan och frågade typ: "Du vet ju att vi ska gifta oss. (eftersom vi självklart berättat att vi förlovat oss och skulle gifta oss). Jag undrar om du, tillsammans med *namn* skulle vilja bli min tärna?"

    Båda blev glada men lite chockade. Menjag blev glad när de sade ja.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 29 Aug 19:13
    #7

    Det Sara sa va jättebra!
    Jag funderar på att skriva ner lite typ...vad personerna i fråga, min syster samt bästa vän, betyder för mig, så de får lite om varför jag väljer just dem. och sen avsluta med att " ...för jag och XXXX skall gifta oss nästa år och jag undrar om du vill göra den stora äran att bli en av mina tärnor?"
    För vi har inte tänkt att berätta för fler än familjerna samt värdpar och de som absolut måste veta förrän inbjudningarna går ut i början av nästa sommar. Hur man nu skall orka vänta så länge
     

  • Äldre 29 Aug 19:22
    #8


    Jo det är en bra idé att fundera på förhand annars är det så lätt att dras med i själva glädjen av det hela och glömma fundera på det rent praktiska. Det känns bara så synd när det flera månader senare uppstår problem för att man hade olika idéer om vad det innebar att vara tärna.


    För vissa brudar så innebär det ju en hel del praktiskt både med planering, pyssel och praktiska saker på själva dagen medans det för andra innebär att stå brevid i kyrkan och hålla buketten

Svar på tråden Hur frågar man på bästa sätt?