• Snurpelina

Bröllopsbubblor som inte bubblar

Hej alla,

Jag har köpt bröllopsbubblor, men är lite orolig för att de måste skakas JÄTTEMYCKET för att fungera. Trodde bara  det var att öppna flaskan och blåsa, men jag fick skaka och skaka i flera minuter innan det blev bubblor av mitt blåsande : (

Ögonblicket (när vi kommer ut från kyrkan och hälsas av gästerna) blir ju en flopp om alla ska behöva stå och skaka flaskorna som galningar.

Är det någon som har erfarenhet av bröllopsbubblor? Jag köpte mina på en av bröllopsbutikerna på Hornsgatan. Ska vi skita i bubblorna och välja ris istället? 

• Svar på tråden Bröllopsbubblor som inte bubblar
  • sweetinspiration

Du kanske kan fixa fram en bubbelmaskin med som reserv? Haha... Så blir det i vilket fall bubblor. Jag tycker det är kul med bubblor i stället för ris, men det är ju en smaksak!

• yavanna81

Jag har varit på en del bröllop med bubblor istället för ris och tyvärr har det ofta varit så att bubblorna inte alls fungerar. Jag har aldrig förstått varför, men det var väl för att jag inte skakat flaskan tillräckligt. (Så du ska inte ens räkna med att gästerna förstår att de måste skaka en massa för att det ska funka, det gjorde ju inte jag ). De flesta har dock haft en handhållen bubbelblåsare också så det har inte märkts att gästerna totalt misslyckades. Sådanna kan man köpa i leksaksaffärer.

• Snurpelina

Tack Yavanna! Jag får inverstera i en leksaksbubbelblåsare som backup! 

• teddy

Har också lite samma problem... mina bubblor blir inga bubblor alls typ! 

• sannasofia

Våra bubblor var också lite av en flopp.. som tur var så hade några av gästerna med sig ris som också kastades på oss Glad

De som lyckades bäst med att blåsa så att det ändå blev bubblor var barnen. Det verkar som att man inte får blåsa för hårt, då spricker bubblan bara.. det är mitt tips!

Svar på tråden Bröllopsbubblor som inte bubblar