• kitkät

Hjälp mig att hitta en lämplig festlokal/herrgård/slott!

Jag och pojkvännen ska gifta oss nästa år och är nu på full jakt efter en festlokal/herrgård/slott till vår bröllopsfest! Våra krav är att lokalen ska ligga i (närheten av) Stockholm, rymma ca 200 sittande gäster + dansgolv samt att det ska vara tillåtet att ta med egen mat och alkohol! 

Någon som har tips som matchar våra krav?  

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta en lämplig festlokal/herrgård/slott!
  • 101112

Jag googlade och hittade något som heter lokalagenterna.se

där kan du klicka i olika alternativ på lokaler i stockholm jag så att det finns några st där du får ta med egen mat och dryck

lycka till!!

• madelenes

Ekolsunds slott var vi och tittade på, ooootroligt fint i riddarsalen där man kunde sitta 200-250 pers.

• kitkät
    madelenes skrev 2012-09-11 21:57:29 följande:
    Ekolsunds slott var vi och tittade på, ooootroligt fint i riddarsalen där man kunde sitta 200-250 pers.
    Tack för ditt tips. Får man ta med sig egen mat och dryck dit? Verkar inte så. Kikade på deras hemsida, det verkar vara jätte fint! Men vi vill kunna ta med egen dryck (och mat). 

Ska ni hålla er bröllopsfest där? 
  • BlomAnna
    http://www.tvalpalatset.se/
    Deras lokal som heter Drottninggatan 81b tar 200 sittande gäster och det  verkar som att man får ha med sig egen mat och dryck.

Lokalen som heter tvålpalatset har jag varit på bröllop i och det var jätte trevligt. Det var 175 gäster ca och det kändes inte trångt. Men 200 får man nog inte in.

Lycka till i letandet. 
  • kitkät

Tack BlomAnna för alla dina tips! Jag ska kika på dom nu :) 

• madelenes

Nej förlåt, glömde bort att de skulle vara egen mat och dryck! nej man fick ha allt från de där :( nej vi är endast 70 personer och kände att lokalen skulle typ eka tomt så det blev inte där hehe! Lycka till :)

Svar på tråden Hjälp mig att hitta en lämplig festlokal/herrgård/slott!