• AnnaCalle

    Vad händer och sägs under en Brudskål??

    Nu skulle jag behöva lite goda råd! Det är mindre än två veckor kvar till vår vigsel och nu har jag insett att jag inte vet riktigt vad som är brukligt eller vad som passar sig under en brudskål. Det var längesedan jag själv var gäst på ett bröllop... Vi ska ha våran brudskål utanför kyrkan, efter riskastningen hade vi tänkt. Det är brudens far, min pappa, som kommer att hålla i den. Men vad säger och gör man??? Det är 13 personer inbjudna till middagen, plus att vi bjudit in resten av släkten och vännerna till just vigseln och skålen. Så ungefär 80 personer kommer. Att man lyckoönskar brudparet, låter som en del av ide´n, men kan man utbringa ett fyrfaldigt hurra? Är det brukligt eller strider det mot vett och etikett? Känns som att det hade passat bättre där en till välkomstdrinken innan middagen. Sägs det ngt mer? Vad sas eller ska sägas under eran brudskål? Tacksam för lite idee´r!!

  • Svar på tråden Vad händer och sägs under en Brudskål??
  • sannasofia

    Vi anlände till vår brudskål och togs emot av alla våra gästerca kl 17. De hade då varsitt glas med bubbel och vi fick också varsitt av vår toastmadame. Hon utbringade också ett fyrfaldigt leve för oss. Sedan skålade vi med så många som möjligt och därefter minglade vi runt med alla till ca. kl 18 då middagen serverades. Det togs också en massa bilder med olika släktkombinationer.

Svar på tråden Vad händer och sägs under en Brudskål??