• Äldre 20 Aug 21:40
    2303 visningar
    5 svar
    5
    2303

    Hur hade ni reagerat!

    För lite mer än 2 månader sedan gifte jag mig och efter många om och men bjöd vi tillslut mina syskon. Min ena syster dök inte upp då hon inte ville ta semester då hon just börjat sitt sommarjobb, men mina andra sykon kom. Där av även min äldsta syster. Idag så ångrar jag att jag bjöd henne, men det hade varit konstigt att jag hade bjudit mina bröder och ena syster, men inte mina andra två systrar.


    Redan efter vigslen fattade jag misstankar då hon kom fram och grattade oss med rödgråtna ögon och gråten i halsen. hon kunde knappt prata. Det var inte det dära lite tårögda som man kan bli ibland.


    Sedan hade det fortsatt på festen, dock var detta inget som kom till min vetskap innan efteråt. Dels var det min mamma (en typ av fostermamma) som talade om att hon hade hört hennes prata, sedan var det också flertalet av våra vänner som hade hört henne. Det verkar som om hon inte trodde att våra vänner skulle sluta upp bakom oss, och i stället gå brevid henne. Det som var fel i hennes ögon var:


    1. Bordsplaceringen, då hon är älds av våra syskon borde hon ha suttit närmast honörsbordet. Detta var inte möjligt, då vi inte hade någon lämplig att placera brevid henne som var så pass nära (enligt den ettiketen)


    2. Maten, enligt henne så var inget som serverades under kvällen bra nog. Laxbakelsen var inte tinad utan frösen i mitten. Köttet till huvudrätten var inte genom grillat utan rått i mitten, potatisgratängen var inte heller färdig. Efterrätten hade säkert något fel den med, kommer dock inte på något just nu. Det var Vit chokladmosse med hallon.


    3. Gästerna, det fanns enligt henne flertalet gäster som inte hade på festen att göra. Och självklart en del som borde varit där. Jag har fått upp kontakten med en avlägsen släkting, och för mig var de en självklar gäst på bröllopet. Dessutom som jag inte har någon kontakt med min biologiska mor så var hon inte bjuden. Tack och lov hade hon tillräckligt med förnuft att inte dyka upp.


    4. Upplägget, tja allt var fel. Inte för att vi hade så mycket att göra med själva upplägget av kvällen då vår toastmaster skötte det. Lekarna hade inte varit roliga nog, bandet hade inte spelat bra låtar....


    Jag skulle kunna fortsätta i evigheter, men jag blir bara SÅ trött. Jag vet att en del av allt som har kommit fram, så är det vår biologiska mor som pratar genom min syster. Men själv tycker jag att hon borde ha hjärna nog att inse att under festen så håller man snattran. Hon åker på ett bröllop där hon inte känner fler än sina syskon. Ändå så gör hon bort sig så totalt. Det är flertalet av våra vänner som har ifrågasatt om vi verkligen är syskon, och skall jag vara ärlig så gör jag det med. Den systern har inte varit jättepopulär hos min man av andra anledningar, men nu vågar jag knappt tala om allt som har kommit fram. En del har han fått höra från våra gemensamma vänner, men jag vet mer än så.


    jag känner mig bara helt tom när jag tänker på henne. Hon kan ju bara se sig i månen efter någon mer inbjudan från vår sida, och skulle jag mot förmodan få en av henne så skulle jag nog få mycket att göra just den dagen.


    Det har de senaste åren varit mycket bråk och tjafs mellan dels mig och mina syskon, men även mellan mig och min biologiska mor då hon sprider lögner om mig. Jag tänkte kanske att bröllopet kunde få min syster att ..... tja jag vet inte. Men inte detta i alla fall.


    Just nu vill jag bara att hon håller sig väldigt långt ifrån mig och mn familj.


    Hur hade ni gjort? Ställt henne mot väggen och starta ännu ett världskrig, eller bara låtit det bero och hålla sig ifrån henne?

  • Svar på tråden Hur hade ni reagerat!
  • Äldre 20 Aug 21:52
    #1

    Du skulle ha sagt:"Vet du vad. En sak ångrar jag. Vet du vad det är? ATT JAG BJÖD DIG!"

    Hur i h*vete kan man komma och säga sånt under bröllopet. Vad hon säger hemma på toan är en sak men....man håller käft på plats.

  • Äldre 20 Aug 22:28
    #2

    När det kommer till maten så var det ingen annan än hon som inte var nöjd. Alla andra njöt fullt ut av den.


    Hade jag fått reda på detta på bröllopet hade jag nog bara talat om för henne åt vilket håll närmaste hållplats låg och tackat för visat intresse. Dessutom bett en del av killarna hålla utsikt efter om hon dök upp igen....

  • Äldre 20 Aug 22:42
    #3

    Jag hade inte kunnat hålla tyst, men om du kan så är det nog bra...
    Låt det rinna ut i sanden bara och visa att du är den bättre av er två.

    Men personligen hade jag ringt upp och sagt att jag hört hennes klagomål, och att jag nu bara ville klargöra att hon inte kommer att ha något mer med mig eller min familj att göra efter detta. 

  • Hanna0­5
    Äldre 20 Aug 23:10
    #4

    Jag hade inte kunnat hålla tyst. Jag hade hört av mig till henne på ett eller annat sätt, och berättat hur ledsen och besviken jag är på det hon säger och gör. Att man inte beter sig på det sättet. Och att hon i fortsättningen inte behöver ha någon kontakt med dig eller din familj. 

    Det finns gränser ... FY !  

  • Tok kär Annki
    Äldre 20 Aug 23:21
    #5

    Jag vet hur du känner!!! :0(
    Min man har en syster som inte är som alla andra, snällt sagt. Hon ställde till ett helvete innan bröllopet med en massa saker, som tex. att vi inte ringde till henne och fårga om hon var ledig den dagen som vi hade bestämt att gifta oss på. Sen blev hon galen över att vi inte bjudit människor som hon ville skulle vara med, jag kan fortsätta och göra listan lång. Och på bröllopsdagen satt hon och små muttra i kyrkan och under middagen satt hon och himla med ögonen och sura. Våra andra gäster berättade och frågade efteråt. vad hon höll på med?
    Jag har inte berättat för henne än vad jag vet men det kommer jag att göra. Just nu så är jag bara "djurvän" som vi brukar säga.
    Det gamla talesättet, släkten är värst, är så sant så snat! Jag tro tyvärr inte längre på att hålla tyst och låta det rinna ut i sanden i vårat fall, har gjort det redan i många år när det gäller henne. Så det kommer att bli ett samtal mellan fyra ögon.
    Det kan ju inte bli värre! Flört 
    Hoppas du /ni hittar en lösning som passar er! Lycka till! {#emotions_dlg.flower} 


    Tok kär Annki
Svar på tråden Hur hade ni reagerat!