• nicenetiis

    ny ring eller ta in den gamla?

    saken är den att jag har tappat 50kg så min förlovningsring är för stor så nu bär jag den på långfingret. kan man ta in en ring och det blir snyggt. . behöver nog ta in 1.5 -2 storlekar. hur skulle ni gjort.

  • Svar på tråden ny ring eller ta in den gamla?
  • jagheterellen

    Jag skulle nog gå till en butik och fråga om det fungerar och vad det i så fall skulle kosta, och se till att eventuell text inte blir förstörd. Sen beror det ju på hur mycket du gillar den ring du har nu, hur mycket den betyder för dig och hur mycket det är värt att ändra den. Lite så tänker jag i alla fall. Sen vill jag bara gratulera till viktnedgången :) Fantastiskt!

  • nicenetiis

    tack du har så sant de du skriver. hade tänkt göra ett halssmycke om ringen inte går ta in.

  • amelian

    Jag har också gått ner i vikt så min förlovningsring passar inte heller. Jag kommer att få en ny tillsammans med vigselringen när vi gifter oss i december. M2b kommer bara ha en ring så vi ska försöka hitta på något fiffigt att göra med förlovningsringarna som "blir över". De är i stål så det går i princip inte att göra något annat smycke med dem utan vi får göra något med dem as-is.

Svar på tråden ny ring eller ta in den gamla?