• johannagbg

Vilken passar bäst till min förlovningsring?

Bild 4

Bild 3

Bild 2

Bild 1

Min förlovningsring.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 07:47
    Oj va konstigt det blev, men jag hoppas att ni kan rösta ändå. Finner inte vart man tar bort ett inlägg =) Världens amatör ju!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken passar bäst till min förlovningsring?
  • LoJ

Det är svårt att säga vilken som passar bäst med din förlovningsring, du får prova! Men den ring som jag tycker är finast är helt klart ring 3

• Anny

Tycker också 2an är finast. Men se till att skenan kommer matcha din förlovningsring. Jag tycker inte den behöver vara lika bred, men lika hög och samma stil.

• Anny
    Anny skrev 2012-08-19 08:41:32 följande:
    Tycker också 2an är finast. Men se till att skenan kommer matcha din förlovningsring. Jag tycker inte den behöver vara lika bred, men lika hög och samma stil.
    oj jag slant..menade 3an
  • CoolJen

Jag gillar den som är närmast din förlovnngsring bäst, tror dock att alla passar ihop, så det är väl en smakfråga

• MagnusFru

Jag gillar ringarna med vita stenar och den med gröna stenar.

• Kramarina

Alla passar nog fint vad gäller stenarna, men det jag gjorde var att få en likadan förlovningsring med samma rundning, och sen sätta dit se stenar jag ville ha. Det gör att helheten blir finare så ringarna hör ihop. Men det kostade extra med arbetet men jag ska ju ha ringen resten av livet :)

• johannagbg

Asså problemet är att det är från en sida på nätet. Så vet inte riktigt om man kan få hem den, prova den och sen skicka tillbaka med en del ändringar? Står ju att det är öppet köp i 14 dagar, men vet inte riktigt vad det menas. Ja den med gröna stenar (alltså ring nr 3) har en liten historia bakom dig.
    1. det är temat på bröllopet
    2. Min favoritfärg
    3. De stenarna är min och min sambos månadssten (jag diamant och han smaragd)
    Sen gillar jag ju i ocj för sig bild nr 2 just för att stenarna är högre upp =)

Usch detta kommer bli så svårt alltså!

• Anny

Du bör prova ringar på riktigt. Kan jag tycka. Det gör så mycket mer än att titta på bilder. Och då ser du vilken typ som passar din förlovningsring och ditt finger.

• johannagbg

Men det ät en sida på Internet så det går inte att prova i verkligheten tyvärr. Så får se hur jag löser detta

• Chicita

Det ser ut som att din förlovningsring har en lite kupad yta.
    Och vad jag kan se så är ring 4 den enda andra ring som har lite kupad yta...
    Så om du vill att dom ska matcha så är det nog den som är närmast i stil.

Annars spelar det ingen som helst roll vilken du väljer. Glad 

• Anny
    johannagbg skrev 2012-08-20 13:32:10 följande:
    Men det ät en sida på Internet så det går inte att prova i verkligheten tyvärr. Så får se hur jag löser detta
    Jag tänkte att du kunde prova andra ringar (inte just dessa), så du märker vilken TYP av ring du föredrar och vad som passar fint.  
  • johannagbg

Har pratat med sidan som säljer ringarna och dom har 14 dagars öppetköp, så jag kan beställa, prova, skicka tillbaka och få pengarna tillbaka. Så jag tror nog att jag kommer att göra det, men vet än inte vilken..lutar åt den gröna eller bild 2 fast med helt vita stenar.

• johannagbg

Oj vs fel jag ser att det blivit. Bild 1 är ju förlovningsringen men borde intr ens bara med som ett alternativ. Så vad jag ser nu så har många röstat på den svarta ringen? Den tycker jag oxå är sjukt snygg. Har hela tiden trott att de flesta rösterna legat på den gröna och den högst upp :)

• Celnns

Är inte tjej men röstade ändå :D

Tycker bild fyra (har redan röstat) för att den blir det lite mer färg på fingret med.
    Blir väldigt vitt med vit förlovningsring och vit vigselring med vita stenar.
    Du har inte funderat på mer färgade stenar eller, vita stenar men inte vitt guld.
    Men och andra sitan kanske du vill just ha det vitt och inte färger.

• Celnns
    johannagbg skrev 2012-08-20 13:32:10 följande:
    Åk in till nordstan och nordstans guld, trevligare peronal och hjälpsammare får du leta efter de tilvlerkar även ringar efter ditt önskemål och pris.
    Lovar dig att det är värt besöket. ÅK DIT NU
  • johannagbg
    Celnns skrev 2012-08-22 11:49:15 följande:
    Är inte tjej men röstade ändå :D

Tycker bild fyra (har redan röstat) för att den blir det lite mer färg på fingret med.
    Blir väldigt vitt med vit förlovningsring och vit vigselring med vita stenar.
    Du har inte funderat på mer färgade stenar eller, vita stenar men inte vitt guld.
    Men och andra sitan kanske du vill just ha det vitt och inte färger.
    Ja det lutar lite åt den ringen med gröna stenar =) Ska nog beställa hem den och se hur den ser ut på fingret =)
    Men annars så kan jag tycka att det är fint med vitguld och diamanter =)
  • Ayla

Värt att tänka på är att smaragd är en ömtålig sten som går sönder lätt. Jag funderade också på att ha sådana stenar i min ring men blev avrådd av guldsmeden. (För mig blir det färgade diamanter istället.) Hoppas du hittar en ring du tycker om.

Du kan också gå till en smyckesaffär och prova likande ringar, så du känner vilken typ som sitter bäst. Eller så har du kanske redan beställt, såg nu att det var ett tag sen som du startade tråden.

• Chicita
    Ayla skrev 2012-09-12 11:12:31 följande:
    Värt att tänka på är att smaragd är en ömtålig sten som går sönder lätt. Jag funderade också på att ha sådana stenar i min ring men blev avrådd av guldsmeden. (För mig blir det färgade diamanter istället.) Hoppas du hittar en ring du tycker om.

Du kan också gå till en smyckesaffär och prova likande ringar, så du känner vilken typ som sitter bäst. Eller så har du kanske redan beställt, såg nu att det var ett tag sen som du startade tråden.
    Precis samma här.
    Jag har också en grön diamant i min ring istället för en smaragd som jag tänkt från början Glad 
  • Ayla
    Chicita skrev 2012-09-12 11:26:34 följande:
    Precis samma här.
    Jag har också en grön diamant i min ring istället för en smaragd som jag tänkt från början Glad 
    Smidigt när det finns andra likvärdiga lösningar, trots att ens första idé inte riktigt fungerade.
  • Chicita
    Ayla skrev 2012-09-12 13:03:05 följande:
    Smidigt när det finns andra likvärdiga lösningar, trots att ens första idé inte riktigt fungerade.
    Jepp Skrattande
Svar på tråden Vilken passar bäst till min förlovningsring?