• fannyohenrik

alla gifta hjälp mig!

Jag gifte mig för 5 veckor sen , och undrar nu till er andra som gift er hur lång tid tar det innan men verkligen förstår att man är gift. när jag och min man är ute och träffar någon som han känner typ på ica så säger jag fortfarande att jag är hans flickvän inte fru. ibland kan det slå mig "shit jag är gift" speciellt när jag får post i mitt nya efternamn.

Är jag konstig eller är det flera som känner lika som mig att det tar tid att "vänja" sig vid att va gift. ??

Tusen tack för eran hjälp :)

• Svar på tråden alla gifta hjälp mig!
  • Chicita

Den 3/9 har vi vår första årsdag och det känns fortfarande konstigt att säga "min make" och han brukar alltid få bita sig i tungan när han börjar presentera mig som sin sam.... *hoppsan* ... fru Flört
    Och det känns faktiskt inget speciellt annorlunda. Men då firade vi i och för sig vårt 10:e år tillsammans i Mars i år Glad

• Rosi

Jag har endast varit gift i en vecka. Fattar fortfarnde inte de! Men min man presenerar mig alltid för sin fru, så för han har det gått upp. Det är han som ska byta till mitt efternamn så jag får inte den på minnelsen där. Men tror allt att det kommer. :)

• Sara 120707

Inte för att märka ord, men det här blev bara såååå kul och fel

Rosi skrev 2012-08-18 16:24:34 följande:
    Men min man presenerar mig alltid för sin fru,
  • fannyohenrik
    Chicita skrev 2012-08-18 16:11:41 följande:
    Den 3/9 har vi vår första årsdag och det känns fortfarande konstigt att säga "min make" och han brukar alltid få bita sig i tungan när han börjar presentera mig som sin sam.... *hoppsan* ... fru Flört
    Och det känns faktiskt inget speciellt annorlunda. Men då firade vi i och för sig vårt 10:e år tillsammans i Mars i år Glad
    Då är det inte så konstigt att jag inte vant mig efter 5 veckor :) känner mig inte lika konstig nu när jag läst komentarerna.. trodde nästan att jag var den ända :P 
  • synanceia

Jag har varit gift i 4 veckor. Känns inget konstigt eller annorlunda alls. Ingenting har förändrats mellan oss så jag tror det är därför jag har lite svårt att fatta att vi är gifta. Jag gick ut på ratsit.se en dag och gjorde en sökning på mig själv och konstaterade att, jaaa det står där att jag är gift så då måste det vara på riktigt. Så ja det tar nog ett tag innan det går upp för mig helt också.

• Niini

Har varit gift i 15 månader o ännu igår när jag presenterade mig som J:s fru kändes det lite underligt, troligen för att man inte så ofta använder sig av "Min man" "min fru" osv..

• fannyohenrik

Jag gick med in på den där sidan och kollade och tänkte samma sak när det stod gift längst ner på sidan :)

jag tycker nästan att det blir fel att säga fru om mig själv känns otroligt konstigt att va någons fru när jag bara är 21 år. :P

Svar på tråden alla gifta hjälp mig!