• zgreiner

    gästbok

    hej!


    bröllopet närmar sig med stormsteg.


    Min plan är att gästerna i väntan på vår ankomst till festen skall få skriva några rader i en gästbok och att det kan bli fotade så man ser vem som skrivit vad typ.


     


    Så jag letar alltså efter en fin gästbok med vita sidor och minst 100 sidor.


    Var kan jag få tag på det?


    Visa gärna era gästböcker och hur ni gjorde!

  • Svar på tråden gästbok
  • Chicita

    På bilden står pulpeten hemma hos oss, men så här hade vi gjort det (man kunde också stoppa i sina kuvert med bidrag till resan i en springa uppepå pulpeten om man hade något).
    Jag avskyr att vara med på bild, så jag ville inte tvinga mina gäster till det. Men det är bara pga hur jag känner själv.
    Vi hade inte heller något speciellt tillfälle då alla skulle skriva i boken, utan vi körde helt spontant.
    Toastmastern berättade vart den fanns, och uppmanade så många som möjligt att skriva. Och kanske hälften gjorde det...
    Om inte annat så bara för att få prova att få skriva med gåspenna på gammalt handgjort papperFlört

    Boken är läderinbunden med präglat mönster.


  • zgreiner

    Tack för tipsen! De på ordning och reda var jättefina men jag skulle vilja ha en vit eller rosa. Eller egentligen är jag inte så kräsen men det enda som fanns på sidan var röd och ormskinns svart. Sen stod det inte hur många sidor det var i heller.

  • sommar2014
    zgreiner skrev 2012-08-20 09:03:13 följande:
    Tack för tipsen! De på ordning och reda var jättefina men jag skulle vilja ha en vit eller rosa. Eller egentligen är jag inte så kräsen men det enda som fanns på sidan var röd och ormskinns svart. Sen stod det inte hur många sidor det var i heller.
    Jag såg det, att det bara var röd och ormskinnsmönster... Har mest utgått från vad som brukat finnas i butikerna (de fysiska alltså) när jag varit där. Det BRUKAR finnas med tygomslag och i flera olika färger. Var verkligen skralt utbud nu. Obestämd
  • Chicita

    Varför inte försöka hitta en bok med olinjerad insida helt enkelt och gärna ringpärm och sen dekorera den själv?

    En bit tapet på fram och baksidan och lite självhäftande bokstäver, eller om man använder stenciler för att få till texten bra, kan bli riktigt snyggt... 

  • zgreiner
    Chicita skrev 2012-08-20 09:44:13 följande:
    Varför inte försöka hitta en bok med olinjerad insida helt enkelt och gärna ringpärm och sen dekorera den själv?

    En bit tapet på fram och baksidan och lite självhäftande bokstäver, eller om man använder stenciler för att få till texten bra, kan bli riktigt snyggt...
    det kan jag absolut tänka mig att göra! var köper man såna böcker?
  • Chicita
    zgreiner skrev 2012-08-20 11:59:52 följande:
    det kan jag absolut tänka mig att göra! var köper man såna böcker?
    Bokhandeln, Claes Ohlsson osv.
    Det kan finnas på ICA till och med.
    Håll ögonen öppna efter en bok med blanka sidor, och papperspärm bara som har rätt antal sidor 
  • smisa
    Tok kär Annki skrev 2012-08-20 09:38:24 följande:
    Här är vår gästbok. Skrattande


    Tok kär Annki
    Snygg! Hur har du gjort den? :)
  • Pertinax

    Nu är ju min svart, men du förstår principen. Köpt på Bokia för ca 150 kr. All dekoration kommer från Panduro.


Svar på tråden gästbok