• Anonym

Hur ska jag göra ?

I början av 2000-talet träffade jag en tjej som blev min kompis. Vi var väldigt olika, men vi hade ett gemensamt intresse.
    2009/2010 presenterades jag och hennes bror för varandra. 
    Under ca 5 års tid hade de bråkat innan jag kom in i familjen.

Flera gånger har hon sagt att hon vill lämna mannen hon är med.
    Och förra året förstod jag varför när han kränkte henne med några fruktansvärda ord när vi var på besök.
    Jag kunde inte vara tyst och sa ifrån att mannen i det förhållandet inte fick kränka henne så.

Han drog iväg när jag sagt det och kom tillbaka senare under eftermiddagen. under tiden han var iväg satt hon och sa att han alltid kallar henne massa olustiga namn( könsord och elaka saker) till henne framför barnen och att hon inte alls var tillfredsställd med det.

Jag frågade henne igen flera gånger om allt stod rätt till, MEN jag visste att så inte var fallet. Jag skrev till henne att jag hoppas att hon har det bra och att han behandlar henne med respekt för hennes och för barnens skull.

Efter det skrev hon ett allmäntt utskick på facebook om att " vissa häver ur sig massa skit"

Jag har efter det försökt att ringa henne och nå henne... Men utan att lyckas. Nu vill jag skicka ett sms (där jag vet att han inte läser)
    Och fråga henne vad jag har gjort. HUR ska jag formulera mig ? 

Eller hade du lagt ner ? En sidogrej igen, brodern bråkar åter igen med henne sen ett år tillbaka.. Eller hon bråkar med honom.. 

• Svar på tråden Hur ska jag göra ?
  • Mette81

Det känns som hon tar avstånd från dig, kan vara att du träffat mitt i prick på hennes problem/känslor och det ÄR jobbigt. Visst kan du messa henne men sätt ingen press på henne utan skriv bara att du fortfarande finns vid hennes sida och håll sedan en låg profil. Det är ju egentligen inte din sak att fixa hennes problem men som vän kan man bara "finnas där". Har själv som du velat stå upp för vänner men gått på miner där jag gått för långt. Så mitt tipps, finns där men gör inte hennes problem till ditt!! Lycka till :)

Svar på tråden Hur ska jag göra ?