• chrpe

Nu måste ni hjälpa en virrig toastmadame

Hej alla på BT Jag vänder mig till er eftersom jag fått så mycket hjälp av er innan. Jag ska vara toastmadame på en 40 års fest på ett slott med ca 80 gäster nu i september och jag vet inte hur jag ska kunna överraska födelsedagsbarnet med roliga inslag. Hon är bibliotikarie med intresse av 50 talet och är helt galen. Motsatsen till en förväntad bibliotikarie. Hon är fd Goth och punkare. Hennes man är professor och forskar om grafiken i tv-spel. De har två barn och ska flytta till Mallorca i januari. De sjöng världens roligaste sång på vårt bröllop. Hon sjöng ( och kan inte sjunga) han spela gitarr ( och det var första gången i hans liv). Så det känns som om jag vill slå det genom att vara en rolig toastmadame. Men vad ska jag göra, har sån torka på idéer. Snälla hjälp mig, börjar få panik. Temat för festen är 20-50 tals ikoner. Jag ska klä ut mig till en charleston brud. Jag tänkte att den här lämna tillbaka nyckeln ska vara med. Fast då ska de unga killarna lämna över nyckeln till de äldre gubbarna och säga "nu får ni ta över, hon är på tok för gammal för mig". Sen fundera jag på paketleken, hon öppnar ett paket där det står att hon ska lämna över det paket som ligger i det öppnade till den person hon tror har mest hår på bröstet. Den personen får öppna paketet och får då en tjänst den är skyldig födelsedagsbarnet (tex klippa gräsmattan), i det paketet ligger ett nytt paket med en beskrivning till någon personen den ska lämna över paketet till ( tex till sen som kommer bli fullast ikväll) osv osv till paket efter ca 5 vändor hamnar hos födelsedags barnet igen med en rolig uppgift hon ska göra. Har ni några andra förslag eller tips?

• Svar på tråden Nu måste ni hjälpa en virrig toastmadame
  • Chicita

Jag skulle bara vilja säga en sak om paketleken.
    Alla uppskattar inte att få höra att dom måste bjuda på lunch, klippa någons gräsmatta eller något annat.
    I så fall bör personerna vara med på det i förväg och det bör alltså styras upp på något sätt, antingen genom att hon ska lämna paketet till sin syster, mamma eller liknande som sen vet vilken person den ska lämna det till eftersom det är uppgjort i förväg (men behöver inte se så ut för de som är oinvigda).

Annars brukar väl "här är ditt liv-bildspel / presentationer" kunna vara roliga.
    En tipspromenad i form av "vem prickar bäst" osv där 1 X 2-svaren består av gästers namn, men i det här fallet ersätts med födelsedagsbarnets namn i varje lek + två tidigare vidtalade utmanare. 

• chrpe

Jag tror inte vi hinner en tipspromenad. Ja jag har funderat på bildspel, men det finns ingen vit duk eller projektor där. Kom gärna med fler tips :)

• darkHorse

Istället för tipspromenad kan man ju ha frågesport om hennes liv med 1X2-alternativ som man kör under festens gång.

Svar på tråden Nu måste ni hjälpa en virrig toastmadame