• Vinterbrud121212

    Borgerlig vigsel - Vittnens personnummer?

    Hej
    Jag och sambon skall gifta oss borgerligt
    Våra två vänner skall vara vittnen och fick idag hem papper där jag skall fylla i vittnernas namn och adress, men det står inget om personnummer??

    har fört mig jag läst att dem ska ha dem?
    Ska jag skriva i deras personnummer iaf?

    Försökte ringa innan men hon som har hand om vigslarna hade gått hem för dagen!! 

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel - Vittnens personnummer?
  • Vinterbrud121212
    Nikkita skrev 2012-08-10 16:10:57 följande:
    När jag skickade in skrev jag inga person nr. & det gick bra. Så du kan lugnt skicka in utan Glad
    Ok tack för svaret =)
  • Green

    Fick också först information om att de ville ha vittnenas personnr så det fick dom.
    Kommunen slarvade bort alla papper och fick skicka efter nya ....suck!
    Sen frågade hon bara om vittnenas namn?! Så då räcker det uppenbarligen för vi är gifta nu Skrattande

  • Smulan

    Såna papper fick aldrig vi??? våra vittnen skrev på efter vigseln. Vi gifte oss i stadshuset så det kanske är annorlunda om man vigs på annan plats???

  • Vinterbrud121212
    Smulan skrev 2012-08-20 11:06:24 följande:
    Såna papper fick aldrig vi??? våra vittnen skrev på efter vigseln. Vi gifte oss i stadshuset så det kanske är annorlunda om man vigs på annan plats???
    Vi ska oxå gifta oss på stadshuset...

    Ja hon får väl be om dem i värsta fall =) 
  • Smulan

    skumt de papprena fick vittnena skriva på själv som sagt efter vigseln så det var väldigt smidigt!
    Men det är väl olika i olika kommuner antar jag!

    Ja som du själv sa hon får väl skicka tillbaka och be om dem om de måste ha dem.

Svar på tråden Borgerlig vigsel - Vittnens personnummer?