• Freksta

    Det gick fel men fy tusan vad lyckat det blev ändå =)

    Vi skulle gifta oss utomhus vid en sjö, hade fixat bänkar, bord och partytält men det regnade otroligt mycket så gräsmattan blev dyblöt så tre dagar innan bröllopet var vi tvungna att fixa en lokal istället. Blev på en forngård, cafeteria och kök nere och loge uppe.

    Hon som skulle hjälpa oss med maten hoppade av och hittade ingen ny som kunde hjälpa oss.

    Men då har jag världens mest otroliga vänner, en tog och gjorde snittar och tårtor, två vänner systrarna tog och gjorde potatissallad och sallad, kusin med fru och min bror satte kött och kyckling på spett och alla hjälpte till att pynta och sätta iordning den nya lokalen.  

    Bror var toasmaster så han fixade så makens vänner ställde sig vid grillarna Skrattande
    Alla hjälpte till så otroligt bra så blir helt rörd av hur fantastiska vänner man kan ha Solig

    Vi satsa väldigt mycket på att det skulle vara avslappnat, ingen stress och ingen bordsplacering

    Så tar dagen från början

    Åkte hem till en vän vid 10 där jag blev sminkad och fick håret fixat, urmysigt men stressigt 
    Sen kom det 6 amerikanare med maken och hämtade upp mig  och vi åkte ner till campingen för att plocka upp hälften av gästerna då de åkt enda från norge för att vara med (maken är norsk) och de hittade inte till bröllopsplatsen och tyckte det var en kul grej att göra då vi hade rockabilly 50-60 tal som tema Solig

    Åkte runt ett varv på byn innan vi åkte upp där resten av gästerna väntade, så fick alla fotografera oss vid bilarna. När det var klart fick alla gå upp till byggnaden och mingla och jag och maken försvann upp på logen där festen skulle hållas (alla andra var nere) 
    När vigseln skulle börja hade jag glömt hindersprövningspappret så fick ju åka och akuthämta det. Så medans jag var iväg så bad bror min alla att ta med sig alkohol och gå ner mot platsen vi valt att gifta oss på, alla satt och myste, drack, rökte och pratade medans de väntade. 

    När vi kom gåendes spelade en vän in oss på gitarr, själva vigseln var kort och trevlig men för att den inte skulle bli tråkigt kort så hade jag bett vännen med gitarr att sjunga kärleksvisan för sambon som inte anande nått Skrattande Det blev otroligt lyckat och alla grät av glädje, han var såå otroligt duktig på att framföra den Solig

    Sen satte bror min alla grabbar i arbete med grillarna och de hade obegränsat med öl så de trivdes otroligt bra Tungan ute Tjejkompisarna hoppade in i köket Skrattande

    Låter kanske inte så bra men alla kom fram och sa att det var det bästa bröllop de varit på, de älskade hur avslappnat allt var och ingen stressade bara stormyste, till och med min faster och farbror på över 80 år sa att det var det bästa bröllop och roligaste dom haft på flera år Skrattande

    Hade fri bar med bål, öl och vin. Bjöd på grillad kyckling och kött på spett, potatissallad, bröd och såser. Tårta och senare på kvällen korv med bröd och de som ville rester som blivit kvar.

    De sista personerna gick hem kl 4 på natten Tungan ute 

  • Svar på tråden Det gick fel men fy tusan vad lyckat det blev ändå =)
  • Wilda

    Härligt att det blev så lyckat!! Vi gifte oss i lördags och allt blev så himla bra på vår dag oxå! Jag går som i ett lyckorus fortfarande. Våra nära och kära hade hjälpt till massor innan och trots att vi dukat och fixat dagen innan, så hade de gjort det ännu bättre tills vi kom. Jag är så lycklig att vi fick ett så fint och härligt bröllop vi oxå. Grattis till oss!!

  • Freksta

    Går också fortfarande runt i lyckoruset Solig Tittar på bilder och blir superglad och blir tårögd när jag lyssnar på vännen som sjunger Skrattande

    Som du sa grattis till oss Skål

  • Wilda

    Vad mysigt ni fick till det!! Coolt med tema och ni ser verkligen jättelyckliga ut!! :) Vi hade mingel och mottagning direkt efter vigseln på en plan precis utanför vår festlokal. Vi hade satt upp partytält i fall om att det blev regn, men nu skyddade de fikat mot solen ist :) Vi hade bjudit släkt och en del kompisar till minglet och bjöd på skål och fika där. Sen på kvällen hade vi middag och fest för våra familjer och närmaste kompisar. Det blev massor med tal och roligheter, så dansen kom igång kl 00.30. Vi trodde många skulle avlägsna sig då, men det blev värsta partyt och vi gick hem med de sista kl 3 på natten. Helt underbar dag!! :) <3

  • Freksta
    caruba skrev 2012-08-09 13:33:57 följande:
    vilka underbara bilder... ;0)
    Tack Skrattande
    Wilda skrev 2012-08-09 13:36:39 följande:
    Vad mysigt ni fick till det!! Coolt med tema och ni ser verkligen jättelyckliga ut!! :) Vi hade mingel och mottagning direkt efter vigseln på en plan precis utanför vår festlokal. Vi hade satt upp partytält i fall om att det blev regn, men nu skyddade de fikat mot solen ist :) Vi hade bjudit släkt och en del kompisar till minglet och bjöd på skål och fika där. Sen på kvällen hade vi middag och fest för våra familjer och närmaste kompisar. Det blev massor med tal och roligheter, så dansen kom igång kl 00.30. Vi trodde många skulle avlägsna sig då, men det blev värsta partyt och vi gick hem med de sista kl 3 på natten. Helt underbar dag!! :) <3
    Tack Skrattande 

    erat låter supermysigt och det blir alltid senare än vad man tror  Tungan ute 
    Vi bjöd mer vänner än familj och vårat blev bättre än jag trodde det skulle bli Solig  Blev inte många tal då ingen vi känner är bekväm med att ställa sig upp för ca 60 pers och inga lekar blev det men dansen fick vi till men det blev många skratt då varken jag eller mannen kan dansa, specielt inte med varandra Tungan ute
Svar på tråden Det gick fel men fy tusan vad lyckat det blev ändå =)