• Deede

    Pris på bröllopståårta???

    Vad är normalpris på bröllopstårta?


    Har kollat ett ställe och fått pris på ca 70:-/bit + dekor.


    Är det dyrt?? Har ingen aning om vad man kan förvänta sig...


     


    Bor i Skåne, på en mindre ort.


    Vi kommer bli ca 40 pers.

  • Svar på tråden Pris på bröllopståårta???
  • malli716

    Det låter dyrt. Här i Linköping kan man få tag i bröllopstårta för 39kr biten. Ett tips är ju annars om du inte nu vill vara traditionell med tårtställning osv. att beställa "vanliga" tårtor fast med lite extra dekor men undvik säga ordet bröllop. Det blir oftast billigar. Ordet "bröllop" drar ju alltid upp priserna....

  • Ekna

    De är ganska högt pris. Dock beror de lite på vad de är för konditor. Jag har själv haft bageri/konditori tog runt 50 kr/bit då. Men runt 45-55 är bra pris sen beror de helt på om du väljer en speciellt solar någon specialité eller en "vanlig" konditor. Sen kan du fråga om dom gör rosor och så på plats så de är dom som gör de och att dom inte får handgjorda beställa för gör dom de själv tar de mer tid är blir mer jobb allså ett högre pris. Sen om du beställer från någon kompis eller bekant som är utbildad så från 25-40 per/bit Hoppas du har lite bättre koll nu på vad som är dyrt/ normalt :)


  • niriel

    Jag tyckte nog att det lät lite dyrt.. Vi betalade 42 kr/bit för allt, inklusive ställning, dekor och provsmaknings-"stubbe".

  • mirre01

    skulle aldrig betala 70 kr per bit,. jag är bagare och vår dyrast eär 55 och 62 kr per bit och då pratar vi exlusiv tårta

Svar på tråden Pris på bröllopståårta???