• mirre01

klänningen passar inte alls

man blir så besviken när jag fick min klnning jag beställt måttsydd och verkligen varit noga med att få tjejen förstå att det är viktigt att göra bysten stor så kommer kläningen hem och passar en som typ är 160cm och väger max 50 kilo :( misslyckande nu måste jag hitta 5000 -6000 för att få bröllopsklänningen från svensk butik vilket blir svårt :(

fler som fått hem klänningar som inte alls passar ? 

• Svar på tråden klänningen passar inte alls
  • Sandra380

Jag beställde en kina klänning för ca 1 år sedan och trots att jag skrivit i mina exakta mått kom den hem och var 3 storlekar för stor, den såg inte alls ut som deras klänning på bilden och den vägde huuuur mycket som helst. Blev jätteledsen men jag lyckades sälja den och fokuserar nu på att spara til en ny, butiksköpt klänning. 

Det är jättesynd när det inte blir som man tänkt sig och andra har ju uppenbarligen lyckats få hem helt underbara måttbeställda klänningar från kina och andra ställen.

Hoppas det ordnar sig och att du hittar drömklänningen någon annan stans utan att behöva lägga en förmögenhet.

• mirre01

ja nu ska ja tusan ta en butiksklänning istället för den jag fick hem va 2 storlekar förlite trits korsettsnörning, jag köpte den från mermaide fashion :(

• Sandra380

Det är så himla tråkigt när det blir så här för man hör ju om andra hela tiden som är mer än nöjda med det dom beställt. Hoppas som sagt att du hittar det du söker ändå :)

• Krystal

Jag har inte själv beställt en måttsyd klänning. Men jag håller på att sy om en sådan klänning jag köpte (biligt) av en tjej på Tradera, och enligt henne var den en måttbeställd sak som blev helt fel. Och jag kan hålla med henne. Nertill är den typ en 44, men överdelen är t.o.m för stor för mig..och jag är en 46/48 med C-D byst. Och jag tvivlar på att så var måtten när hon beställde den.

Sen så var pärlorna på överdelen dåligt fastsydda och trillade av om man rörde klänningen lite mer är stillahängande. Och spetsen upptill var på vissa ställen inte fastsydd.

Man skulle nästan kalla dom "Ryss-klännngar" för det kan ju ibland vara lite av en rysk roulett att köpa en sådan klänning.

Hoppas det löser sig och du hittar din drömmklänning.... som passar

• zgreiner

Om du har tid att beställa från en Kina-sida så rekommenderar jag verkligen dhgate.com Jag har köpt två superfina brudklänningar som passar perfekt enligt mina mått och de kostade ca 700kr inkl frakt !

• mirre01

jag fick fara upp till zelini i går och hittade en perfekt klänning för 1995 kr :O bilden ör från deras hemsida på kläningen :)

• Annary

Ja, fy för. Jag fick bege mig ut i panik idag då jag först igår insåg att min nätbeställda klänningen i sjukt dålig kvalitet är helt omöjlig att sitta i. Undertyget är helt orubbligt så när jag drog upp klänningen lite för att kunna sätta mig så bildades ett tjockt lager av stela veck som en mur runt hela mig. Fruktansvärt!

• 1700tal
    zgreiner skrev 2012-08-08 21:21:35 följande:
    Om du har tid att beställa från en Kina-sida så rekommenderar jag verkligen dhgate.com Jag har köpt två superfina brudklänningar som passar perfekt enligt mina mått och de kostade ca 700kr inkl frakt !

Måste bara säga att det är lite vanskligt att rekommendera en så stor samlingssida som DHgate i det här fallet eftersom den består av tusentals tillverkare i extremt olika kvalité. Kanske kan du istället rekommendera själva säljaren så man kan leta upp honom på DHgate?

Annars blir det ju lite som att säga "beställ från ebay - de syr perfekta klänningar"...

• Sanna87

mirre01 - tråkigt att inte din måttbeställda klänning passar, jag kmäpar just nu med att få bort 1-2 kg som kommit extra nu under en kämpig period för mig för att jag ska komma i min klänning. Har dock aldrig provat att sitta i den, den kanske spricker då, haha.
    Men vilken vacker skapelse du hittat, och vilket pris Skrattande

• mirre01
    Sanna87 skrev 2012-08-11 09:49:59 följande:
    mirre01 - tråkigt att inte din måttbeställda klänning passar, jag kmäpar just nu med att få bort 1-2 kg som kommit extra nu under en kämpig period för mig för att jag ska komma i min klänning. Har dock aldrig provat att sitta i den, den kanske spricker då, haha.
    Men vilken vacker skapelse du hittat, och vilket pris Skrattande
    jag kommer me kämpa bort ca 4 kg pga av cellgifter jag tagit som fått mig gå upp hoppas du klarar det 
  • Sanna87
    mirre01 skrev 2012-08-12 10:37:24 följande:
    jag kommer me kämpa bort ca 4 kg pga av cellgifter jag tagit som fått mig gå upp hoppas du klarar det 
    Usch, då. Hoppas att du mår bättre nu. Du kommer fixa det jättebra oc jag är övertygad om att du kommer bli jättevacker i din klänning {#emotions_dlg.flower}
  • mirre01
    Sanna87 skrev 2012-08-12 18:22:35 följande:
    Usch, då. Hoppas att du mår bättre nu. Du kommer fixa det jättebra oc jag är övertygad om att du kommer bli jättevacker i din klänning {#emotions_dlg.flower}
    aww tusen tack
Svar på tråden klänningen passar inte alls