• Anonym
    Äldre 3 Aug 22:19
    43558 visningar
    27 svar
    27
    43558

    Tabletter för att skjuta upp mensen?

    Visst finns det tabletter för att kunna skjuta upp mensen? Vart vänder jag mig för att få sådana? Den är beräknad till vår bröllopsdag och det känns väl kanske inte allra lägligast

  • Svar på tråden Tabletter för att skjuta upp mensen?
  • Anonym
    Äldre 3 Aug 22:33
    #1

    Är själv i nästan samma sits, men tydligen e de svårt att få såna tabletter... annars kan man ju göra de me p-piller...
    Mer vet jag inte tyvärr... 

  • Anonym (vet inte)
    Äldre 3 Aug 22:33
    #2

    Om man anv p-piller kan man väl bara fortsätta på nästa karta och på så vis förskjuta det hela?

    själv anv jag inte p-piller så jag vet inte, men jag har inte hört om ngt annat sätt.

  • caruba
    Äldre 3 Aug 22:35
    #3

    visst finns det, recept kan du få av din barnmorska eller gynokolog.
    Men vissa mår mycket dåligt av dessa och vet man inte på förhand hur man mår så hade jag nog föredragit mensen. Har fått sådana en gång, men jag mådde mycket dåligt. Men självklart det betyder inte att just du också gör det. =0)

  • caruba
    Äldre 3 Aug 22:36
    #4

    primolut nor heter dom förresten. =0)

  • Anonym
    Äldre 3 Aug 22:43
    #5

    Använder inga preventivmedel så jag kan fiffla med mensen själv :-P Men då ska jag kontakta bm =)


     


    Vi åker utomlands dagen efter bröllopen och jag blöder väldigt mycket då jag har mens samt har väldigt ont dom första dagarna, det skulle förstöra så mycket om jag skulle behöva springa på toa hela tiden för att byta skydd och knapra värktabletter... Då tar jag nog hellre risken med illamående tror jag

  • caruba
    Äldre 3 Aug 22:47
    #6

    vilken tur att man har menskopp så man slipper gå och byta mensskydd hela tiden. ;0)

  • caruba
    Äldre 3 Aug 22:49
    #7

    Inte för att skrämmas, ;0) men uppenbarligen var jag sängliggandes också av illamåendet. Det har jag själv inget minne av. (förträngt kanske) men m2b påminde mig.

  • Anonym
    Äldre 3 Aug 22:55
    #8
    caruba skrev 2012-08-03 22:49:58 följande:
    Inte för att skrämmas, ;0) men uppenbarligen var jag sängliggandes också av illamåendet. Det har jag själv inget minne av. (förträngt kanske) men m2b påminde mig.
    Ja jag vet faktiskt inte vad jag annars har att välja mellan.... Börja med p-piller då mår jag riktigt dåligt (psykiskt), sitta på ett flyg i en massa timmar med störtblödning och världens smärtor, eller riskera att ligga nockad av illamående Vilken härlig sits jag hamnat i! Inte går det att ändra bröllopsdatumet heller
  • Äldre 4 Aug 00:50
    #9

    Jag har käkat primolut-nor flera gånger och har aldrig mått degigt. De har funkat jättebra på mig så det är väl kanske individuellt. Om du har tid, vetinte när ni gifter er, så kan du ju skjuta upp menen innan så slipper du äta tabletterna just vid bröllopet. Är cykeln flyttad så hänger ju det med liksom!


  • Anonym
    Äldre 4 Aug 10:11
    #10
    Sörön10 skrev 2012-08-04 00:50:03 följande:
    Jag har käkat primolut-nor flera gånger och har aldrig mått degigt. De har funkat jättebra på mig så det är väl kanske individuellt. Om du har tid, vetinte när ni gifter er, så kan du ju skjuta upp menen innan så slipper du äta tabletterna just vid bröllopet. Är cykeln flyttad så hänger ju det med liksom!
    Ja men det lät ju som ett bra alternativ oxå =) Vi gifter oss inte förrän till vintern så tid finns. Hur många dagar kan man skjuta upp den?
Svar på tråden Tabletter för att skjuta upp mensen?