• Äldre 2 Aug 23:46
    1930 visningar
    4 svar
    4
    1930

    Bjuda pojk/flickvänner?

    Jag och min sambo skall gifta oss snart och snart skall inbjudningarna ut men vi har inte bestämmer helt vilka vi skall bjuda. Saken är den att både jag och min sambo har syskon och några av de har pojk eller flickvän, 4 som det ser ut nu men vi känner bara en av dessa bra de andra 3 har vi bara träffat en gång var och jag känner inte för att lägga pengar på en person vi träffat en gång och kan dumpas/dumpa syskonet dagen efter typ. Jag tycker inte detta är snålt tänkt men vi känner ju bara en, varför skall vi bjuda folk vi inte känner? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Bjuda pojk/flickvänner?
  • Äldre 2 Aug 23:52
    #1

    Till vanligt hyfs hör att man bjuder med respektive om dom kan anses som etablerat par.
    Och med etablerat i dagsläget så pratar man antingen om att dom har ett uttalat distansförhållande, hållt ihop i flera år eller bor tillsammans. 

    De som ni aldrig träffat kanske är nästa par att gifta sig, vem vet... 

  • moa201­2
    Äldre 3 Aug 00:00
    #2

    man brukar bjuda respektive ..vi har några stycken på vårat blivande bröllop som vi inte ens träffat men dem har ett stadigt förhållande med en släkting..
    känns lite fel om vissa får ta med en respektive men andra inte..har man ett seriöst förhållande så ser man det som en självklarhet att man blir med bjuden..

  • soffia
    Äldre 3 Aug 20:11
    #3

    Säger som ovanstående, vi har några på vårat som vi aldrig ens har träffat innan som vi har bjudit

  • FruSte­ndahl
    Äldre 3 Aug 20:15
    #4

    Syskons respektive har vi bjudit men min sambos moster har tre tonårstjejer och dom har pojkvänner som vi aldrig träffat typ, dom är inte bjudna! för vi har så på min sida med och vi vill inte betala tusentalskronor på folk vi inte känner.. men syskon står en ju lite närmare så kanske är trevligt att bjuda

Svar på tråden Bjuda pojk/flickvänner?