• Beatas­brandb­ilar
    Äldre 30 Jul 21:40
    3289 visningar
    6 svar
    6
    3289

    Visa er bordsdukning!

    Som rubriken lyder: visa er bordsdukning. Skulle vara kul att få lite tips och idéer om hur ni gjort.

  • Svar på tråden Visa er bordsdukning!
  • Äldre 30 Jul 21:59
    #1

    Här kommer 2 bilder på vår dukning, (Ljusstakar, bestick, glas & sevetter fixade personalen dock) Skrattande


  • Beatas­brandb­ilar
    Äldre 31 Jul 09:49
    #2

    Fint.:)

  • tinaal­pfält
    Äldre 31 Jul 10:58
    #3

    Riktigt fint Nikkita! Jag har tyvärr ingen bild än eftersom att det är ca 2 månader kvar till vårt bröllop men jag kan förklara lite hur vi har tänkt.

    Våra placeringskort kommer vara ganska lika dina, fast med en fjäril i ena hörnet istället för det slingrande mönstret du har. Jag hade även tänkt ha häftkuddar mellan det vita och lila så att det finns plats att sticka ner en hattnål eller vad det nu är jag har hittat i pysselbutiken så att de kan nålas fast i våra servetter. Servetterna kommer att rullas från ena änden till den andra och sedan vikas på mitten och bindas med grönt organzaband. Samma band som kommer hålla ihop vårt festprogram. I blomväg vet vi att vi kommer att ha murgröna på borden, kan hända att det blir nåt lila med men jag har inte pratat ordentligt med min floristkompis om det än. Det kommer även finnas gröna och lila doftljus (tindra från Ikea) och lila fjärlilar i papper som matchar de på placeringskortet.

    Mycket bra tråd! Hoppas fler har lite bra förslag att tipsa oss andra om Skrattande

  • sofial­indkvi­st
    Äldre 12 Sep 09:58
    #4

    Allt blev precis som jag tänkt mig :) Lokalen, en liten byagård, såg för taskig ut innan vi började deka där inne :) Det stod instrument och hängde jesustavlor och målningar över hela väggarna. Vi tog ner allt, häftade upp vitt papper över den största målningen som var målad rakt på väggen. framför hängde vi det stora hjärtat som jag gjort själv :) knoppa lakan som dukar och lakan som stolsöverdrag, min man som knutit dem så fint :) vaser från ikea och lite vitt stjärngräs och rosa rosor i varje. rosa ljus och ljuskoppar från ikea, ljusrosa bordslöpare. placeringskort och bordskort samt festprogram har jag gjort själv.



  • Äldre 12 Sep 16:18
    #5

    Här kommer några bilder på vår dukning. Vi valde att köra enkelt; vita dukar, silvriga ljusstakar, "diamanter" utspridda i mitten av bordet, fästhäften och en liten organsapåse med vita och silvriga chokladhjärtan i.


  • Äldre 12 Sep 16:19
    #6

    Här ser man dukningen när alla lampor är tända :)


Svar på tråden Visa er bordsdukning!