• Suz
    Äldre 28 Jul 22:05
    2596 visningar
    2 svar
    2
    2596

    Äktenskapsförord

    Jag är mit i livet och änka sen några år.
    Träffade en man som aldrig varit gift och bor på sina morföräldrars gård.
    Hans mamma bor där tillsammans med honom.
    Han vill jag flyttar dit då närmare till hans jobb därifrån.
    Hans mamma flyttar gladeligen!!
    Jag har erbjudit henne at bo med oss eller ta mitt hus.

    Mannen ville först skriva avtal om vad som är hans och mitt för att inte stöka tilll det om vi skulle skiljas.
    Jag sa OK till det.
    Då ångrade han sej och vill nu ha huset som vårt gemensamma då det ju ska bli vå bostad.

    Nu är han kluven mellan att skriva äktenskapsförord eller at det ska vara the real dal och vi gör det här för resten av livet och vill att det vi har ska vara gemensamt.Han säjer at vi gör det här för alltid och han känner sej ny kymig som ens tog upp äktenskapsförord som diskussion.
    jag säjer at jag bryr mej inte vilket då jag vet vad jag vill med honom. Harupplevt at förlora allt tidigare och sakr är inte viktiga för mej och relationer är superviktiga.
    Han vet nu inte hur att göra då han vil ha mej 100% delaktig i hans liv.

    Tips? 

  • Svar på tråden Äktenskapsförord
  • Äldre 28 Jul 22:19
    #1

    Jag skulle puscha för äktenskapsförord i ert fall.
    Så länge ni inte blir ovänner och skiljer er så kommer det ju inte att påverka något. Men det är en trygghet för er båda ifall det skulle visa sig att ni inte håller ihop hela livet.

    Det betyder inte att ni planerar för en framtida skiljsmässa.
    Utan att ni tar ansvar för hur situationen ser ut i dag.

  • Äldre 28 Jul 22:40
    #2

    Även fast det låter oromantiskt med äktenskapsförord så är det ju en fin gest mot varandra. Du har säkert saker också som ska få vara ditt om ni har oturen att gå isär. Och om den dagen kommer så är det alltid lättare att ha papper på de viktigaste sakerna så uppbrottet kan bli enklare, för bådas skull. 
     

Svar på tråden Äktenskapsförord