• Tessa

    Treårspresent

    Jag och min blivande har nyligen firat 1 år som förlovade och då skickade han mig en stor bukett rosor med blombud till mitt jobb. Hjärta

    För tillfället är vi särbos då vi jobbar på olika orter, vilket gör att vi försöker uppvakta varandra mer än vanligt Flört

    Nu i augusti är det 3 år sedan vi officiellt blev tillsammans och jag funderar över vad jag ska uppvakta honom med eftersom vi inte kommer ses förrän 3 veckor efter vårt datum.

    Han är en såkallad gamer, intresserad av allt som har med dator, tv och konsolspel att göra. Han är en typisk norrlänning som gillar att fiska, bada bastu och hänga med kompisarna. Han är inte ett sportfan och använder inte så mycket smycken förutom förlovningsringen och ibland olika typer av tunnare/flätade läderarmband. Han är lite nördig och gillar t.ex. Star Wars och dylikt. Tungan ute

    Min budget är inte jättestor eftersom jag försöker spara lite - kring en 500kr är lagom, och det är inte pengen som räknas utan själva tanken. Jag vill hitta något personligt som han har användning av, eller en bra upplevelse.

    Alla tips välkomnas!

  • Svar på tråden Treårspresent
  • Peteralltid

    Överraska! Ordna en spelinspirerad kväll till exempel. Ni skulle kunna börja med att äta något som skulle kunna vara hämta från Star Wars, Ewok-biffar? Titta sedan på en star wars film och avsluta med ett presentkort som berättigar till att han får sitta å spela sitt favoritspel X timmar medan du servar honom dricka, chips, å dyl. 

  • Tessa

    Haha, det är en rolig idé. Dock kommer vi som sagt inte ses på vår 3 årsdag, det kommer dröja ca 2-3 veckor efter det innan vi ses. Men jag ska spinna vidare på det där. Tack för tipset!

  • Chicita

    Gå till en fotograf och ta någon fin bild på dig när du är klädd och friserad som Prinsessan Leia? Flört
    Ett kort på den man älskar är alltid trevligt när man bor isär och inte kan ses så ofta

  • Tessa

    Haha ja jag har kikat lite på coolstuff, de har bra grejer till nördar! Flört Jag köpte morgonrocken till min m2b i julklapp, fast den svarta - Darth Vader. Den är stor till och med på honom, men han gillar den! Jag brukar låna den när jag fryser, är som en sovsäck nästan! 

    Tack för alla tips, de inspirerar! Ska klura vidare, även svänga förbi SciFi-bokhandeln i stan och se om jag får än mer inspiration! 

Svar på tråden Treårspresent