• Popflickan

Postorder anyone?

Hej hej! Är det någon här som handlar t ex kläder och saker till hemmet på postorder? Jag bläddrade i en elloskatalog häromdagen och konstaterade att det ju faktiskt verkar finnas en massa snygga kläder att beställa via postorder!

Men jag som älskar att gå i affärer tycker det verkar trist att köpa kläder man ej har provat" Men det är klart det verkar bekvämt och enkelt att handla så...?

Vad tycker ni? Har ni erfarenheter av postorder? Funkar det? Ser kläderna ut som i katalogerna? Är det prisvärt? Är det effektivt? Säg var ni tycker nu, jag har nämligen beställt en katalog så att jag kan kolla mer ordentligt.. hehe..

• Svar på tråden Postorder anyone?
  • hea

Håller du normalmått är det väl ok men annars glöm det.Det jag köpt till tonårsdottern funkar bra men själv är jag 182 cm och trots att man mäter efter deras tabeller är det för kort när det kommer eller för litet över bysten(har 95D).Ser så snyggt ut på bild sen passar det inte och kostar att skicka tillbaka,trist!Jag går hellre i affärer och provar och lägger tll några kronor när det passar.

• Koko

Jag gillar postorder. Hinner knappt gå på stan och gillar att sitta hemma och bläddra i katalogen. Köper mest tröjor, kanske nån kjol och skor, med inte tex en behå eller byxor, det vill jag gärna prova.
    Den bästa katalogen är enligt mej La Redoute. Beställer också från Zoovillage på nätet ibland.
    Jag tycker kläderna ut som i katalogen. Det är ganska dyrt där jag beställer ifrån, men bekvämt. Passar det inte är det bara till att skicka tillbaka det.
    Har ingen erfarenhet av just Ellos dock.

• Popflickan

Ah, intressanta svar! Någon annan?

• Ella

Hej!

Ellos gardin- och heminredningsavdelning har jag många positiva upplevelser av. Tycker att det jag handlat haft hög kvalitet, särskilt i förhållande till priset.

Vad gäller deras kläder har det varit lite varierande kvalitet, en del jättebra, andra sämre.

Ella

• Ellte

Jag beställde två topar från Bonaparte i fredags och väntar med spänning.. Kan rapportera sedare :D

• Miss Decibel

Jag köpte en dress från Cellbes när jag gifte mig... den satt jättesnyggt, vilket är sällsynt att kläder gör på mig eftersom jag är överviktig. Men "peppar peppar" så har jag alltid fått de storlekar jag beställt och allt har suttit snyggt... så visst kan man göra många fina fynd via postorder...=))

I dagsläget så funderar jag och min man på att köpa en säng ifrån Ellos (tror jag) men vi måste bara spara ihop pengarna först...=)

• Littletiger

Jag har köpt både från H&M Rowells och Josefssons och tycker att dem är bra. Dem har normala snygga kläder, till skillnad från affärerna på stan där modet är hur fult som helst - är inte så förtjust i 80-tals modet som råder nu...
    Visst ibland passar inte kläderna men då är det bara att skicka tillbaks. Kvaliten kan variera men den är hyfsad. Fast nackdelen är att det kan ta lång tid för leverans, väntar just nu på kläder som ska komma om typ 6 veckor....känns lite tråkigt.

• Missy Z

La Redoute säger jag bara...
    Och Bonaparte Secrets...

Jag är beroende av postorder! Älskar att kunna prova hemma, rådfråga min man och sedan bara skicka tillbaka om det inte passar.

/Missy Z

• Hestia

Har handlat från La Redoute, H&M Rowells och Josefssons (och säkert Haléns och Ellos någon gång, mamma har dem), och jag tycker om det. Jag tycker kläderna i stan är ganska fula just nu, och föredrar att få hem och sitta och välja ut hemma i lugn och ro.
    I princip allt passar, och jag är inte standard... ;)

• emy

Jodå, jag kommer från en liten ort, då är det betydligt vanligare med postorder. Så hela min barndom och ungdom handlade hela familjen ofta på postorder. Det kräver kanske extra eftertanke (och erfarenhet?) att handla utan att prova. Jag kom fram till att jag inte kunde köpa byxor på postorder, men det mesta annat gick bra.

De senaste åren var postorder en räddningsplanka när jag var så överviktig. Det som fanns i affärerna i min storlek var dyrt och märkligt för det mesta. Då kunde man t.ex. köpa vanliga skjortor i bomull utan minsta stretch eller figursytt. Det är inte så roligt med syntet när man svettas lätt... och det gör man ju ofta om man är överviktig.

Summa summarum: visst finns det mycket bra i postorderkatalogerna, men det gäller att veta vad som funkar på en själv utan att få prova.

Svar på tråden Postorder anyone?