• Milano

    Ni som har lätt till tårar, hur gör/gjorde ni på bröllopsdagen?

    Jag behöver tips från er brudar/brudgummar som också har lätt till tårar, hur ni gör/gjorde på bröllopsdagen..
    Jag vill inte att sminket ska rinna bort redan under vigseln, och förutom vattenfast mascara.. hur gör man? Dessutom blir jag väldigt röd om näsan när jag gråter.
    Vill ju känna mig strålande vacker på B-dagen, inte som ett rödgråtet troll. Grät bara jag började skriva talet jag ska hålla till min blivande man... haha.
    Någon som har några bra tips? Tips om allt ifrån vilket smink, hur jag håller mig från tårar och vilka näsdukar jag bör ha är välkomna

  • Svar på tråden Ni som har lätt till tårar, hur gör/gjorde ni på bröllopsdagen?
  • MalinLarsson

    Jag grät och jag grät och jag grät förra helgen då jag också har lätt till tårar. Men vad gör väl det nu i efterhand? Det var dock inga tårar som man liksom hulkar fram utan det rullade tårar samtidigt som man skrattade oftast. Du kommer inte att se ut som ett troll för du kommer att ha världens största smile samtidigt.


    Tips är att ha en näsduk med dig (gärna i mannens kostymficka i kyrkan också, det var guld värt) och smit in på toaletten och bättra på ditt smink under kvällen bara om du skulle grina bort det :)


    Lycka till!

  • Chicita

    Jag fick tipset här att ta nässpray (Otrivin Comp) en halvtimme - 15 min innan vigseln.
    Dels skulle det göra att tårarna inte rann lika mycket och om dom rann så skulle det i alla fall inte vara fullt lika illa med snuva och röda ögon osv.

    Och det funkade för mig i alla fall Glad 

  • Berlan

    Jag grät! Sminket satt kanonbra och det blev bara en liten "kanal" genom rouget som lätt kunde suddas ut av min tärna efteråt. Jag sminkade mig på Make Up Store och kan verkligen rekommendera det! Sminket sitter så fantastiskt bra eftersom makeupartisten gjorde grundjobbet så noggrannt!

  • Milano

    Kul tips med nässprayen, det ska jag absolut komma ihåg. Oväntat att en sån sak som nässpray funkar men jag ska definitivt göra det! Och en näsduk vid vigseln ska jag också tänka på, blir en himla lång checklista med "komma ihåg-saker" till B-dagen
    Berlan: Jag ska också sminka mig på MUS hade jag tänkt så det lät ju himla bra!

    Tack för tipsen

  • Lenblo

    Jag har ett hyggligt ohygieniskt tips för dig som inte vill ha ut tårarna ens på kinden. (Fy skäms, säger läkaren i mig.) Man river av en liten bit toalettpapper och sätter den avrivna kanten mot ögonvitan i bortre ögonvrån när man känner att tårarna börjar stiga. Det suger mycket effektivt och det tar bara någon sekund innan du är som vanligt igen.

Svar på tråden Ni som har lätt till tårar, hur gör/gjorde ni på bröllopsdagen?