• maja1985

Vänersborg/Uddevalla

Vi letar efter en bra festlokal runt vänersborg eller uddevalla!
    Någon som har något bra tips, vi vill inte vara knutna till någon resturang. 
    För runt 100 gäster!!
    Gärna något gammal ställe loge/lada

• Svar på tråden Vänersborg/Uddevalla
  • car1021

Vi har hyrt Regementsparken i Uddevalla och kommer att gifta oss och ha festen där den 4 augusti!
    Det är en jätte mysig park med ån ringlades bredvid. Vi ska ha festen i Rotundan som är en åttakantig lokal.
    Vigseln sker utomhus i en amfiteater som finns i parken. Det är mycket gräsmattor och små söta röda hus så det är jätte fint tycker vi.
    Man kan titta på det på nätet men det ger ingen bra bild av det tycker jag. Om ni har möjlighet så åk dit och titta. Det gjorde vi förra våren och blev jätte förtjusta. Man får vara ut i god tid för när jag bokade i maj förra året var det redan uppbokat en helg i augusti. De senaste tre helgerna har det varit bröllop där.

• Smulan

Vi ska ha vår fest i Västra Tunhems kyrkstuga den har plats för 100 gäster om jag inte minns fel. Den är tyvärr inte gammal men den ligger vid den vackra kyrkan som är gammal=)

• maja1985

Tack för tipsen!!
    car1021 är det vid Backamo?
    Smulan vi hade tankar på Västra Tunhems kyrka men visste inte att de hade en så stor lokal brevid! Vi hade bara bygdegården i åtanke där å de tar ju max 70 personer, så detta var ju kanon att du svara!! Tack!!

• Smulan

Så här står det på deras sida:

Hela Kyrkstugan, övervåningen rymmer 100 personer och kostar 600 kr
    för 1-4 timmar. Pris/tim över 4 timmar är 50 kronor.
    I bottenvåningen finns fritidslokaler som rymmer 70 personer och kostar 200 kronor för 1-4 timmar. Pris/tim över 4 timmar är 50 kronor.

Vi har ju bokat hela kyrkstugan och då ska det ju få plats 100 personer. Vi hade dop fikaat för vår son i den lokalen och då var vi 30-40 st och vi satt i ena hörnet av lokalen och jag kan lova dig att vi inte satt trångt. Så med mina mått går 100 personer lätt in där.
    Det här är sidan=)
    http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=837345

Man får ju inte dricka så mycket alkohol där dock eller ha mer dans än brudvalsen så jag vet ju inte om den passar er ändå. Vi ska inte ha dans och bara vin till maten så för oss passade den utmärkt, plus att vi vet att det finns porslin och ett bra kök där.

• car1021

Nej det ligger i Uddevalla. I den östra delen av stan. De har bord och stolar för 120 pers tror jag. Det finns ett kök men inget porslin.

Svar på tråden Vänersborg/Uddevalla