• darlin­gs
    Äldre 24 Jul 12:05
    10532 visningar
    13 svar
    13
    10532

    Brasiliansk vaxning Stockholm

    Är det någon som varit på Salong Underbart, www.salongunderbart.se och gjort brasiliansk vaxning? Bor själv i Stockholm men blev rekommenderad av en tjej från Göteborg som sa att de både finns i Gbg och Sthlm. Har aldrig gjort brazilian wax förrut och är jättenervös...Några tips?

  • Svar på tråden Brasiliansk vaxning Stockholm
  • Äldre 24 Jul 12:40
    #1

    Du kan göra det överallt i Sverige... Även om det står bikinivaxning på menyn så väljer du själv


    hur mycket du vill ta bort. Men ju längre in man går så att säga, desto ondare gör det ;)

  • Anonym
    Äldre 24 Jul 15:47
    #2

    Jag har gjort en sådan vaxning flera gånger (länge sen nu). Tycker nog att den salongen du länkat till var lite dyr. En liten varning bara, gör ont som fasiken!! Men vill man vara fin så får man lida pin :)

  • Äldre 24 Jul 17:20
    #3

    Sen förstå¨r jag inte varför man vill göra det.... Flickor vill se ut som kvinnor, men att kvinnor vill se ut som flickor-nja. Men bit ihop om du ska göra det. Även vid första rycket. Gör ont så in i helvete!

  • Anonym (Wax and whine)
    Äldre 24 Jul 18:08
    #4

    Har inte hört talas om den, däremot kan jag varmt rekommendera Tara på Clinic Divine i Vasastan. Hon är inte bara proffsig på själva vaxningen, hon är dessutom suverän på att småprata och få det att kännas som den naturligaste sak i världen trots att det egentligen är en otroligt märklig och obekväm situation.

  • Anonym (Wax and whine)
    Äldre 24 Jul 18:12
    #5
    TheD skrev 2012-07-24 12:40:27 följande:

    Du kan göra det överallt i Sverige... Även om det står bikinivaxning på menyn så väljer du själv


    hur mycket du vill ta bort. Men ju längre in man går så att säga, desto ondare gör det ;)


    Är du säker på det? Bikinivaxning brukar vara påtagligt billigare än brasiliansk, jag tolkar det som att det är "arbetsmiljötillägg" för att de är och rotar i folks allra heligaste. Har i ärlighetens namn inte testat bikinivaxning, men jag föreställer mig det som att man skulle kunna ha en stringtrosa på sig när man gör det.
  • Äldre 24 Jul 18:41
    #6
    Anonym (Wax and whine) skrev 2012-07-24 18:12:00 följande:
    Är du säker på det? Bikinivaxning brukar vara påtagligt billigare än brasiliansk, jag tolkar det som att det är "arbetsmiljötillägg" för att de är och rotar i folks allra heligaste. Har i ärlighetens namn inte testat bikinivaxning, men jag föreställer mig det som att man skulle kunna ha en stringtrosa på sig när man gör det.
    Man får ha trosor på sig om man vill. Men när gick för att vaxa, inför bröllopsresan, så frågade tjejen hur mycket jag ville tabort men vi tog det efter hand så att säga. Men jag betalade endast för vad bikinivaxningen kostade. Det är säkert olika. Hur som haver så är det inte bara i Stockholm och Göteborg man kan göra det ;)
  • Tessa
    Äldre 24 Jul 19:36
    #7

    Jag har själv inte testat, men har tänkt göra det. Har en kompis som gjorde det i Sthlm (minns dock ej var) och hon sa att det gjorde mest ont första gången. Om man "underhåller" och vaxar sig regelbundet så ska tydligen håret inte hinna rota sig så hårt och därför känns det mindre. Kan även vara att man blir van - jag vet inte säkert eftersom jag inte heller provat. Har dock också hört bra om Clinic Divine.

    Och till TheD kan jag bara säga att jag inte heller vill ta bort allt - eller se ut som en liten flicka som du uttrycker det - men brasiliansk vaxning behöver inte vara allt. Man kan lämna ett tjusigt hjärta eller en triangel eller snygg landningsbana Flört. En vanlig bikinivaxning tar bara bort just bikinilinjen, där var troskanten ligger - enligt erfarenhet.
     

  • Äldre 24 Jul 19:42
    #8
    Tessa skrev 2012-07-24 19:36:26 följande:
    Jag har själv inte testat, men har tänkt göra det. Har en kompis som gjorde det i Sthlm (minns dock ej var) och hon sa att det gjorde mest ont första gången. Om man "underhåller" och vaxar sig regelbundet så ska tydligen håret inte hinna rota sig så hårt och därför känns det mindre. Kan även vara att man blir van - jag vet inte säkert eftersom jag inte heller provat. Har dock också hört bra om Clinic Divine.

    Och till TheD kan jag bara säga att jag inte heller vill ta bort allt - eller se ut som en liten flicka som du uttrycker det - men brasiliansk vaxning behöver inte vara allt. Man kan lämna ett tjusigt hjärta eller en triangel eller snygg landningsbana Flört. En vanlig bikinivaxning tar bara bort just bikinilinjen, där var troskanten ligger - enligt erfarenhet.
    Nejnej det behöver inte att vara allt men riktig brasilian är allt ;)
  • Anonym
    Äldre 24 Jul 20:26
    #9

    Några tips för att minska smärtan vid vaxning ifall du inte gjort det tidigare...

    Undvik vaxning i samband med mensen, det gör mer ont då..

    Har hört att vissa tar en magnecyl eller liknande 1-2 timmar innan vaxningen för att det inte ska kännas lika mycket, vet i och för sig inte om det fungerar eller inte... 

  • Solisa
    Äldre 30 Oct 22:24
    #10

    Vi provade Thaim for Wellness på Upplandsgatan 25 i Stockholm. Erika är en kanon tjej, hudterapeut med mångårig erfarenhet. Troligen en av de bättre brasiliansk i Stockholm. Hennes "ungerska knep" gör hela proceduren ganska smärtfritt faktiskt.

  • darlin­gs
    Äldre 17 Dec 19:26
    #11

    Har nu äntligen vågat mig iväg till Salong Underbart och gjort en brasiliansk vaxning:P
    Måste säga att jag trodde det skulle göra mycket mer ont, det var ju inte smärtfritt men jag trodde det skulle vara värre. Det var en supergullig tjej som tog hand om mig och salongen var jättefin. Verkligen nöjd med resultatet! Absolut värt varenda krona, förstår inte vad jag varit skraj för. Nu åker rakhyveln ut:D Tack för alla tips;)

  • Anonym (Under­bart)
    Äldre 18 Dec 20:23
    #12

    Salong underbart är fantastiskt! Lyxig känsla från att man öppnar dörren och tjejen där får en verkligen att slappna av. Klart det gör lite ont, men inte på något vis outhärdligt. Jag gör det inte för min killes skull, eller för att jag vill se ut som en liten flicka, tycker bara att det är mycket skönare att vara slät. Tycker kvinnor som inte vaxar eller rakar är precis lika vackra, men jag gillar känslan.

  • Anonym (Thaim­)
    Äldre 10 Feb 18:08
    #13

    Thaim for Wellness på Upplandsgatan i Stockholm. Erika är så supermysig och är en av de få utbildade och diplomerade Hudterapeuter i Stan. Man vill ha en professionell terapeut. Eller?

Svar på tråden Brasiliansk vaxning Stockholm