• Redakt­ör Åsa
    Äldre 23 Jul 11:23
    4840 visningar
    28 svar
    28
    4840

    Temabröllop? Se hit - BT behöver din hjälp!

    Ska du gifta dig och har valt ett speciellt tema? Lantligt, rockabilly, färg eller kanske Corpse Bride-tema? Berätta för oss om hur ni tänker och planerar så kanske vi använder era erfarenheter i en artikelserie om temabröllop. Om du har bilder får du gärna visa dem också, helst relativt stora. Då har vi möjlighet att publicera dem på sajten tillsammans med din historia.

    Vänliga hälsningar, Bröllopstorget, genom Redaktör Åsa

  • Svar på tråden Temabröllop? Se hit - BT behöver din hjälp!
  • Äldre 23 Jul 11:46
    #1

    Vi ska inte gifta oss, vi har redan gjort det. Och jag har berättat om det så många gånger redan.
    Bilder i större format är enklare att skicka via mail eftersom bilduppladdningsfunktionen här har vissa begränsningar. Annars får ni gärna berätta maxstorlek på bilderna, både i antal pixlar (bredd / höjd) och filstorlek.

    En mailadress dit man kan skicka sin historia och bilder hade varit bra Flört 

  • Christ­ineL
    Äldre 23 Jul 11:47
    #2

    Kan man skicka PM till dig eller vill du att man ska skriva här? Drömmer

  • Redakt­ör Åsa
    Äldre 24 Jul 09:18
    #3

    Chicita: vad kul att du redan har upplevt den stora dagen! Har du någon länk eller annat som jag kan gå in på och läsa mer?

    Ni får gärna skriva direkt i tråden, på så sätt får fler dela era upplevelser. Vill ni går det också bra att maila mig, asa.lindblom@familjelivmedia.se.

    Vad gäller bilder så är det bra om de är åtminstone cirka 1 MG.

  • Äldre 24 Jul 10:53
    #4

    Jag har inte bloggat om bröllopet. Om det är det du tänker.
    Men jag har massor (ca 100 bilder) på facebook.
    Jag skriver ihop något och mailar till dig med bilder och allt.
    Tror att i princip alla här har sett mina bilder och läst mina historier redan Flört 

  • FruSte­ndahl
    Äldre 24 Jul 11:05
    #5

    Vårat färgtema är ljusrosa..

    Mycket är ju vitt men lite av dukningen kommer vara ljusrosa, tärnornas klänningar är rosa, mina örhänen är rosa, naglar, best mans kavaj är rosa, rosa sidenband på gästbok, såpbubblor, väskor, blommor, kravatt, tårtan kommer vara vit med rosa detaljer.

    Lite svårt med bilder än men vi gifter oss 11 Augusti som kom dit och fota lite vettja ;)



     
  • Memona
    Äldre 24 Jul 11:22
    #6

    Hej, Vi ska ha ett Tim burton inspirerat bröllop med inriktning på Corpse Bride filmen när det gäller färger och mörk romans med ett stänk av steampunk. Jag har tagit bilder på pysslet men har inte lagt in dom än eftersom kameran är spårlöst borta. Men här får ni länkar till  våra inspirationsbilder www.rocknrollbride.com/2011/06/juliana-tonys-tim-burton-wedding/
    offbeatbride.com/2011/10/tim-burton-halloween-wedding-decor

  • Christ­ineL
    Äldre 24 Jul 11:51
    #7
    Memona skrev 2012-07-24 11:22:14 följande:
    Hej, Vi ska ha ett Tim burton inspirerat bröllop med inriktning på Corpse Bride filmen när det gäller färger och mörk romans med ett stänk av steampunk. Jag har tagit bilder på pysslet men har inte lagt in dom än eftersom kameran är spårlöst borta. Men här får ni länkar till  våra inspirationsbilder www.rocknrollbride.com/2011/06/juliana-tonys-...
    offbeatbride.com/2011/10/tim-burton-halloween...
    Men åh, det ska ju vi också ha tänkte vi :D Dock ingen särskilld inriktning där utan lite av allt från alla filmer.
  • Redakt­ör Åsa
    Äldre 24 Jul 14:41
    #8

    FruStendahl: någon speciell anledning att ni valde ljusrosa? Jag är bara nyfiken...:)

    Memona och ChristineL: är det för att ni alla (inklusive partner) gillar Tim Burtons filmer, eller är det mest hans estetik ni är ute efter? Låter mycket spännande!

  • Christ­ineL
    Äldre 24 Jul 17:05
    #9

    Jag har mailat dig nu Åsa :)

  • Oniq
    Äldre 24 Jul 20:14
    #10

    Här är bröllopet också avklarat med tema rollspel. Väntar på ettårsdagen nu (på måndag) och temat verkar fortsätta ännu. Vi har fått konstiga formulär att fylla i och idag fick vi ge oss ut på sattjakt som resulterade i en gåta på latin om var nästa del (?) befinner sig.

    Slängde upp en hemsida som nästan täcker det mesta av vårt bröllop. Fler bilder finns.
    Adressen till hemsidan syns i signaturtext.


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Temabröllop? Se hit - BT behöver din hjälp!