• PeteroCarolin

    Vad gör jag?? Han vill hem från sin svensexa

    I morse hämtade dom min blivande man för svensexa. Kul! tror dom skulle iväg o åka gocart


    min blivande hade innan sagt att han kommer vägra springa runt i stålmannen dräkt på stan...gissa vad...? Han får springa runt i stålmannen dräkt. Han snodde tillbaka sina kläder o då blev dom jättesura Nu har han ringt flera gånger o vill att jag hämtar honom, Han säger det räcker nu det är inte kul. Han är jättefull. Vad gör jag? Ska jag ringa o prata med hans kompisar? Eller ska jag hämta honom eller vad? Vill hur som helst inte att det blir dålig stämmning men borde inte hans kompisar kunna låta honom ha sina egna kläder o ha en kul kväll ändå...


     


    Jäkla skit...får beslutsångest...hoppas han ringer igen snart så jag kan prata med någon som kanske är lite nyktrare...

  • Svar på tråden Vad gör jag?? Han vill hem från sin svensexa
  • FruW

    Nej men usch, vad tråkigt! Verkligen trist att hans vänner inte känner honom bättre eller ens lyssnar på vad han säger. Jag tycker att du kan ringa upp en av dem ifall du har ett nummer, och lugnt tala om vad du tycker om det hela och att din blivande man inte är nöjd med upplägget. Kram

  • PeteroCarolin

    Dom ringde precis o va oroliga för honom han är borta. O jättefull. Fick tag på honom han säger bara att han gömmer sig. Dom verkar jättesura både på honom o mig. Känns inte så bra ...Jäklar skit att man ska behöva bli orolig


     

  • Loveit

    Men vad är det för vänner han har? Ok att de inte visste exakt hur han skulle känna men när de inte accepterar hans ord? Nej, gud så förbannad jag hade varit på mina vänner!

  • polkapinne

    Nej, vad tråkigt. Att de måste vara så taskiga och inte kan respektera att alla personer är olika och därmed anpassa dagen efter det.

    Min sambo är också iväg idag på sin svensexa. Fick höra en aktivitet som inte alls var något roligt men som tur var blivit stoppad. Min sambo hade nog också åkt hem om de hade försökt få honom till det. 
    Hoppas du kan förklara för dem att han inte uppskattar upplägget så de kan ändra lite på det de planerat.  

  • PeteroCarolin

    Åker o hämtar honom...han vägrar tydligen prata med dom...Tror dom gick en aning för långt...Åh vad tråkigt

  • TheD

    Jag skulle hämta! Jag blir så jävla förbannad på folk som inte verkar känna sina kompisar osv. Man gör inte sånt!!!

  • Pebbles

    Jag hade hämtat honom. Pratade med min man vid midnatt på hans svensexa och han sa att han ville hem. Då tog hans bestman luren och sa att han skulle vara ute ett tag till. Jag smsade honom och sa att om du vill vara ute så ska du, det är ju din svensexa, men om du verkligen vill hem kommer jag på en gång. Och han svarade hämta mig där och där nu.


    Loves it!
  • MrsH

    Hämta honom!! De hade jag sen hade jag blivit galen på hans kompisar:)

  • augustesen

    Tråkigt när ens vänner inte vet vart ens gränser går..eller inte kan respektera dessa! Är ju Hans dag och inte deras :(

    Min blivandes svensexa är också idag och dom mellanlandade precis här hemma för en dusch. Bara skratt och inget gråt eller sura miner så jag tror dom har en bra dag..trots att min inte ville ha någon svensexa alls! :)


  • Pertinax

    Är det stora svensexedagen idag? Min karl är också ute idag. Jag och bestman hade kontakt tidigare i veckan så jag visste vad de skulle göra. Vet att han inte skulle uppskatta en helt urspårad kväll eftersom han inte ens går på krogen längre. Hade nåt sånt här hänt hade jag hämtat honom direkt. Avskyr folk som inte kan anpassa sig efter vad individen i fråga vill, utan bara kör sitt eget race.

  • Chicita

    Hämta honom.
    Om han inte vill vara med och har sagt det flera gånger till sina "kompisar" så tycker jag att du ska se till att han kommer hem säkert.
    Annars finns risken att han försöker ta sig hem på egen hand och kanske råkar illa ut.

    Sen skulle jag ha ringt och skällt ut vännerna också faktiskt.
    På svensexan ska man ha kul, inte må så dåligt att man gömmer sig och vill åka hem! 

  • missfroggy

    Jag tycker också att du ska hämta honom. Man ska ha roligt på sin svensexa (eller møhippa). Det verkar ju som att hans s.k kompisar bara är ute efter att førnedra honom och ha roligt på hans bekostnad. Antingen känner de honom inte så bra så att de vet vad han tycker om eller så struntar de i det. Med tanke på vad du har berättat så verkar det sistnämda stämma in, 

    Så om du får tag i honom så hämta honom. Håller med Chicita. De s.k kompisarna behøver en rejäl utskällning.

  • PeteroCarolin

    Har precis kommit hem med en ganska ledsen o besviken man...De hade inte respekterat alls att han inte ville springa runt i stålmannen dräkt, de hade varit sura o pikat honom hela tiden o sagt att det här är din dag därför ska du ha den på dig. Efter många om o men hade han satt på sig den igen men mådde dåligt av det o bad att få tillbaka sina kläder, men nej inte då. Jag pratade med dom i telefonen o bad dom ge tillbaka hans kläder o sa att ni kan väl fortsätta kvällen så istället - en kul kväll med grabbarna bara. Då var jag dum, man måste ju tydligen bjuda lite på sig. Och visst kan det vara kul, MEN bara om den som ska bjuda på sig är med på det. Är glad att dom i alla fall valde att ta bort bilder från fb innan min blivande såg dem, bla på honom i bara kallingar jättefull i en bil. Hmm vänner kan tydligen spåra ur när dom tänker.


     


    10 mil bort var han men som sagt nu hemma igen, ledsen o besviken o tror att det är hans fel och att han är världens tråkigaste som inte vill vara med om sånt (Som han dessutom sagt till om innan)


     


    Jag säger att om 2 veckor kommer det vara våran lyckligaste dag, även om den här dagen inte blev så lyckad.


    Känner mig glad över att jag åkte. Nu ska jag gå o kramas


     


    Ha en bra kväll allihopa!

  • Grodprinsens brud

    Usch vad hemskt! Det är precis det här som jag och min blivande make fasar för. Kompisar som bara är ute efter att få sig ett skratt på annans bekostnad... Vi som bara vill gå ut med polarna och ta en öl eller två över en bowling eller biljard typ... 


  • augustesen
    Grodprinsens brud skrev 2012-07-21 20:56:59 följande:
    Usch vad hemskt! Det är precis det här som jag och min blivande make fasar för. Kompisar som bara är ute efter att få sig ett skratt på annans bekostnad... Vi som bara vill gå ut med polarna och ta en öl eller två över en bowling eller biljard typ... 
    Jo men så ska det ju verkligen inte vara..man ska ju se fram emot sin egen möhippa/svensexa. Om man fasar för vad som kan komma att hända skulle jag ta en extra kik på mina såkallade "vänner" för vem vill egentligen utsätta sina vänner för skit? Inga riktiga vänner iaf!

    Visst kan man skrämmas lite och skoja om vad som kan komma att hända, men är ju en annan sak att faktiskt genomföra det hela. Jag skulle nog också ringt upp och haft ett seriöst jäkla samtal med hans "vänner"..inte okej!!!

    Otroligt tråkigt och jag hoppas att han kommer över det och istället ser fram emot och fokuserar på er dag!
  • Anneli256

    usch o fy.. bara krama på du. Helt rätt att hämta honom. Blir förbannad bara av tanken på att bli förnedrad så, det är ju en sak om man är med på det..o tycker det är kul. Men detta är ju inte kul för fem öre..Min make hade säkert reagerat likadant, han sa också ifrån innan som tur var så respekterade hans vänner vad han tyckte. Dom hade en trevlig kväll på stan helt enkelt.

  • Chicita
    augustesen skrev 2012-07-21 21:04:09 följande:
    Jo men så ska det ju verkligen inte vara..man ska ju se fram emot sin egen möhippa/svensexa. Om man fasar för vad som kan komma att hända skulle jag ta en extra kik på mina såkallade "vänner" för vem vill egentligen utsätta sina vänner för skit? Inga riktiga vänner iaf!

    Visst kan man skrämmas lite och skoja om vad som kan komma att hända, men är ju en annan sak att faktiskt genomföra det hela. Jag skulle nog också ringt upp och haft ett seriöst jäkla samtal med hans "vänner"..inte okej!!!

    Otroligt tråkigt och jag hoppas att han kommer över det och istället ser fram emot och fokuserar på er dag!
    Jag tycker egentligen inte att det är ok att "skrämmas" heller.
    Min "kompis" höll på så, trots att jag sa åt henne flera gånger. Det slutade med att jag tog bort henne som tärna, hon blev inte bjuden på mösexan (dom slog ihop våra och det blev bara jag och maken, hans två bröder och deras flickvänner - vilka var mina tärnor nu när jag kickat ut kompisen).

    Om någon verkligen säger nej jag vill inte så ska man lyssna på det.
    Vill man verkligen att någon ska gå och vara rädd och orolig inför sin möhippa / svensexa?
    Ok om man retas lite. Men när personen säger "jag tycker inte det där är kul, jag vill inte ha en sån möhippa / svensexa" så kan man backa och tala om att man bara retas och att man självklart har personens personlighet och önskemål i åtanke. 

    Det finns många som tycker att det ska vara förnedring. Att det hör till, som en sorts invigningsrit på något sätt. Dom ser det inte som mobbing eller något fel, dom förstår inte att någon kan känna sig kränkt av det, för dom gör det av omtanke (tycker dom). 
  • Linnea02

    Jag skulle skynda mig och hämta han och sen berättat att "vännerna" inte var välkomna på bröllopet längre.

Svar på tråden Vad gör jag?? Han vill hem från sin svensexa