• Camill­a837
    Äldre 20 Jul 22:19
    2925 visningar
    4 svar
    4
    2925

    Hjällp mig!

    Jag har bestämt mig för att jag ska hålla tal för min M2B under middagen. Är väldigt blyg i vanliga fal men vill verkligem göra det här.

    Har skrivit ihop ett tal och vill nu höra vad ni tycker. Va ärliga!  Vill ha era råd.

    Första gången vi sågs hemma i min hall fick du mig att rodna. Då du klev in med ditt stora charmiga leende och jag med darrande fingrar skulle försöka måla färdigt naglarna.


    Vi hade bestämt att du skulle stanna över natten och åka hem nästa dag. När följande dag började lida mot sitt slut så var du fortfarande kvar. Du blev kvar hos mig i fyra dagar och när du åkte hem på söndagen så visste jag att du var unik älskling, att det inte fanns någon annan som du.


    Du är den finnaste människan jag känner. Du finns alltid där för mig och du står ut med mig när jag är på dåligt humör. Du tröstar mig när jag är ledsen genom att berätta vad underbar jag är och hur mycket du älskar mig. Du skapar en trygghet hos mig och jag vet att du alltid kommer öppna din famn för mig.


    Det jag älskar mest med dig är att du är så otroligt godhjärtat. Att du har tagit emot min dotter med öppna armar och behandlat henne som din egna.


    Du är en otroligt bra pappa och jag blir varm i hjärtat när jag ser dig leka och skratta med barnen.


    Jag älskar att du kan visa dina känslor och att du alltid behåller lugnet även om jag ibland kan göra det svårt för dig då jag river fram med min städmani.


    Jag är så tacksam för att vi funnit varandra. Jag är tacksam för att du har gett oss Nova och för att vi idag har lovat varandra evig kärlek.


    Vi ska nu tillsammans fortsätta att vårda den kärleken vi lovat varandra och tillsammas skapa ett tryggt hem för oss och våra barn.


    Idag är den första dagen på resten av vårt liv tillsammans.


    Låt de resterande dagarna bli lika fyllda med kärlek som denna dag vi upplever idag.


    Jag Älskar dig ......... #SKÅL#

    Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Hjällp mig!
  • Vinter­brud12­1212
    Äldre 20 Jul 22:23
    #1

    Jag tycker den är väldigt fint skriven..
    Ska man hålla ett tal för sin man ska man berätta från hjärtat.. 

  • Äldre 20 Jul 22:26
    #2

    Tycker det var väldigt vackert. Tycker abslut att du ska säga det om du vågar hålla tal. Annars läste jag ett bra tips här inne. 

    Skriv ner det på ett fint papper och lägg / sätt in det i din mans festprogram, (Om ni har ett sådant givetvis). Då får du sagt det du vill, utan att behøva oroa dig øver att hålla tal infør alla människor.

  • Camill­a837
    Äldre 20 Jul 22:30
    #3
    Vinterbrud121212 skrev 2012-07-20 22:23:34 följande:
    Jag tycker den är väldigt fint skriven..
    Ska man hålla ett tal för sin man ska man berätta från hjärtat.. 
    Tack så mycket. Hjälper att få någon annans åsikt.
  • Camill­a837
    Äldre 20 Jul 22:31
    #4
    missfroggy skrev 2012-07-20 22:26:39 följande:
    Tycker det var väldigt vackert. Tycker abslut att du ska säga det om du vågar hålla tal. Annars läste jag ett bra tips här inne. 

    Skriv ner det på ett fint papper och lägg / sätt in det i din mans festprogram, (Om ni har ett sådant givetvis). Då får du sagt det du vill, utan att behøva oroa dig øver att hålla tal infør alla människor.
    Tack, och tack för tipset. Ska absolut överväga det då jag är otroligt nervös för att stå inför alla dessa människor och prata.
Svar på tråden Hjällp mig!